Er is nog iemand anders in mijn lichaam

  • 26 January 2020
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi

al ongeveer anderhalf jaar is er iemand anders ook in mijn lichaam (ik weet echt niet hoe ik het anders moet zeggen) en dan moeten ik en hem mijn lichaam delen. hij komt en gaat wanneer hij wil maar het is niet zo dat ik weg ben of niks kan doen als hij er is. hij is een ander persoon dan ik ben, maar als hij er is is het alsof ik hem ben en dan zie ik mezelf als een ander persoon. Ik merk dus alles wat hij doet en hij merkt alles wat ik doe. ik vind het nogal moeilijk om dit uit te leggen. ik heb geen last van hem, het is eigenlijk wel fijn. eigenlijk ben ik dus nooit echt alleen want vaak is hij er wel op de achtergrond. ik heb geen idee wat dit is, ik probeerde het te googelen maar ik zag niets wat er echt op leek. hij is geen andere versie van mij, hij ziet er anders uit en hij is een jongen van 17 en ik ben zelf 15. ik denk dat ik het misschien zelf heb verzonnen op een of andere manier maar het voelt allemaal zo echt en ik wordt helemaal een ander persoon als hij voor me leeft. ik durf het niet aan mijn ouders of vrienden te vertellen want ik snap het zelf niet eens goed. 


2 reacties

Hey anne_alex

 

Je ondervindt dat je je lichaam deelt met een zeventienjarige jongen. Dat is uniek. Als ik het goed begrijp, lijk je hier in principe geen ongemak door te ondervinden? Speciaal lijkt het me wel. Ik kan me voorstellen dat je je hier vragen bij stelt. 

 

Ik stel voor dat je een psycholoog opzoekt. Een psycholoog zou zich samen met jou een weg kunnen banen door wat er in je omgaat. Wie weet vinden jullie op die manier een verklaring voor wat je ervaart. Merken anderen het, wanneer deze jongen je lichaam overneemt?

 

Voor een psycholoog kan je terecht bij de huisarts of op school. Deze zouden je kunnen doorverwijzen. Eventueel kan je hier op je eentje heen, als je je ouders er liever niet bij betrekt. Denk je dat je dat een kans zou willen geven?

 

Gr. Kenshin

dit klinkt erg als dissociatieve identiteits stoornis (DIS). dat betekent dat je meerdere persoonlijk heden hebt.

 

zelf heb ik de diagnose vorig jaar gekregen. maar ik raad je aan om een psycholoog of psychiater te zien, zij kunnen je verder helpen. 

verder als je vragen hebt, zou ik die misschien kunnen beantwoorden. 

hopelijk heb je hier iets aan

Reageer