Er is iets mis met mij

  • 4 July 2022
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben en meisje van 13 en ik zit in de 2de en er is waarschijnlijk iets goeds mis met mij. Ik ben bang voor alles maar dan ook echt ALLES. Bijvoorbeeld laatst zou ik eigenlijk met de bus van school naar huis moeten gaan maar ik durfde niet want ik was bang dat het druk zou worden dus ging ik maar lopen (7 km) En ik moet volgende week weer naar school na een lange tijd en ik voel me daar nu al echt slecht over. Ik heb altijd  het gevoel dat iedereen naar me kijkt en over me praat. Er zijn een paar jongens in me klas die me een beetje plagen maar ik vind t echt niet leuk en dat zijn een paar redenen waarom ik school HAAT!


3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

hoi

er is echt niks mis met je! soms zijn wij mensen bang. dat je iets wat gebeurt door een reactie van onze hersenen.

ik was langere tijd ook heel bang voor echt alles. (nog steeds een beetje maar het wordt beter)dit kwam bij mij omdat ik niemand had om op te steunen en mee te praten. ik maakte situaties in mijn hoofd die nooit konden gebeuren. maar het probleem was, niemand kon mij vertellen dat het niet kon gebeuren, ik had niemand. ik begon mij zelf af te zonderen van de buitenwereld omdat ik zo bang was. ik heb uiteindelijk hulp gezocht, eerst in mijn eigen omgeving. hier zeiden ze dat het niks voorstelde en dat ik mij niet zo moet aanstellen. ik ging toen erover praten bij mijn mentor. zij verwees mij naar de orthopedagogisch medewerker bij mij op school. zij nam mij wel serieus en heeft mij geholpen met het laten zien dat ik niet zo bang hoef te zijn.

je hoeft echt niet bang te zijn. laat die meiden maar kijken wat ze willen, lach naar ze alsof je niet weet waarom ze kijken. praat mee met die jongens die je plagen, ookal weet je dat het niet klopt wat ze zeggen. als ze zeggen dat je bijvoorbeeld alles fout doet zeg je, dat klopt. en dan weten ze niks meer te zeggen na een tijdje. je bent sterker dan je denkt, echt waar! je kunt dit. 

xx

kumpgoe

@kumpgoe  Thanks voor je bericht!! Ik heb namelijk ook niemand waar ik naar toe kan gaan behalve mijn mentor dus ik ga proberen te praten tegen mijn mentor. 
Thanks voor je hulp nogmaals!!!!!

xxx 

Dit is heel normaal in de puberteit! Iedereen heeft dit weleens. Bijvoorbeeld dat je de hele tijd denkt dat mensen over je praten. Dat heeft bijna iedere puber. En over die bus, dat is niet zo’n groot probleem vind ik. Het lijkt me wel slim om je angsten te overkomen, anders zal je misschien je hele leven voor dit soort dingen vluchten (je groeit er wel over heen, alleen het is wel belangrijk dat je weet hoe je met moeilijke situaties omgaat en zo leer je dat goed…) dat plagen is wel irritant, maar ik denk dat als je ze negeert ze we stoppen.

Reageer