Skip to main content

Hey allemaal,

Ik maak me dus enorm veel zorgen om mijn vriendin. Ze zorgt echt niet goed voor haarzelf. Ik had hier al een topic over, maar het wordt er niet beter op.

Ze heeft anemie, waardoor ze o.a. sneller duizelig wordt en flauwvalt, door tekort aan rode bloedcellen.

Ze heeft ook anorexia, en ze wilt persé 49 kilo wegen, terwijl dat niet erg gezond is voor haar, want ze eet alleen maar avondeten. Ook traint ze volgens mij best veel. Ze vindt haar bovenlijf blijkbaar niet mooi.

Ze is vaak ook best wel ziek. Vandaag heb ik haar naar het Leerlingencentrum gestuurd omdat ze dikke migraine had. Dit is al een paar keer eerder gebeurt. Ze weigert naar huis te gaan, totdat we haar overtuigen. Mijn moeder zegt dat ze doordat ze ergens totaal geen zin in heeft, lichamelijke klachten krijgt. Of ze doet het voor de aandacht. Hier twijfel ik over, ze zorgt echt gewoon niet goed voor haarzelf.

Ze heeft al therapie, al verteldt ze daar niet alles. Ook zegt ze niks tegen de jeugdmevrouw met wie iedereen uit de 2e een gesprekje moest voeren. Ze is vandaag bijna flauwgevallen tegen me aan. 

Haar ouders weten niet dat ze anorexia heeft, en ik wil haar graag helpen, maar ik weet niet hoe. 

Bedankt voor het lezen! 

Liefs,

M.

Hey lieve @Natureflower ,

Wat lastig... 

Waarom durft ze niet alles te vertellen? Misschien kan je haar overtuigen? Ze kunnen haar niet goed helpen als ze niet alles weten.

Slechte tip dit denk ik... Maar ik weet niet echt iets beters. Ik hoop iemand anders wel!

Het enige wat je kan doen is er voor haar zijn. Laat merken dat ze bij jou terecht kan. En blijf een beetje op haar letten zoals je nu al doet.

Ik weet dat het machteloos voelt maar haar problemen kun je verder niet voor haar oplossen.

Ik ga het morgen aankaarten in een coachgesprek. Ik heb het met mijn moeder besproken, en het leek het beste. Dan kan er iemand een oogje in het zeil houden.

Liefs,

M.

Reageer