Skip to main content

Zit dus nu in een call met een meisje wat haarzelf aan het snijden is, is er een Engelse vorm van kindertelefoon??? Pls reageer snel, ik kan haar gedachte niet veranderen, ze reageert ook niet meer…...

Heeft iemand een telefoonnummer? Waar ze naar kan bellen


Wat bedoel je met ‘ze reageert niet meer’.  Negeert ze je gewoon of is ze bewusteloos? Als ze het bewustzijn is verloren is het belangrijk om de lokale hulpdiensten te alarmeren. Heb je iets van een adres van haar?


Ik weet het niet maar zoek hulp bij iemand


Heey,

Mogelijk kan je vriendin contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie. Zij zijn er voor mensen die zichzelf wat aan (willen) doen.

Bieden jullie ook hulp in andere talen aan?  

Wij proberen altijd een hulpverlener in de lijnen te hebben die Engels spreekt omdat wij ook wel hulpvragers in Nederland spreken die alleen in het Engels kunnen communiceren. Met uitzondering zijn er soms andere talen ter beschikking, afhankelijk van de bezetting. Over het algemeen communiceren wij in het Nederlands.

https://www.113.nl/qa-nummerwijziging-113-en-gratis-nummer-0800-0113

Ik weet alleen niet of het vanuit Engeland mogelijk is om een Nederlandse site te bezoeken, anders zou je haar hierheen kunnen verwijzen.

Groetjes,
Simply Me


Gisteren is het me gelukt om haar tijdens het bellen op te houden met snijden, ze heeft het die zelfde avond weer gedaan.

Later zij ze via de chat “dat ze het wil eindigen”. Ze heeft vandaag weer gereageerd, dus gisteren is er niks gebeurd. Maar ze heeft echt professioneel hulp nodig, ze is suïcidaal. En ze krijgt wat ondersteuning van haar school. Maar ik denk dat dat niet genoeg is.

Weten iemand misschien waar ze professioneel hulp kan krijgen in England?

Ook ga ik ff uitvogelen wat haar adres is, en EVT telefoonnummer van haar ouders. 

@xLisa, ze was niet bewusteloos, maar volgensmij spullen pakken om haar te snijden. Ze zei deed het tijdens het bellen..


Hoi,

Wat goed dat je probeert om te helpen. Er is in Engeland ook een Kindertelefoon.

Daar kunnen ze dit meisje helpen om hulp te vinden in haar omgeving.

Je kunt haar verwijzen naar hun website: https://www.childline.org.uk/

Ze kan daar bellen of chatten.

groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)


Heey,

Fijn dat het je gelukt is om haar even te stoppen met snijden. Misschien is het goed om te bedenken dat het niet alleen jouw verantwoording is. Tuurlijk is het goed om haar te helpen, maar jij alleen kunt haar waarschijnlijk niet laten stoppen met snijden.

Zoals je zegt heeft ze echt professionele hulp nodig. Ik zou zelf geen professionele hulporganisaties in Engeland weten. Maar je zou zelf misschien met haar kunnen kijken. Dat je samen via het chatten/bellen kijkt en haar stimuleert.

Er zijn lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Je kunt haar wijzen op de lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging.Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Groetjes,

Simply Me


Reageer