Vraag

enge man bij bushalte

  • 12 November 2020
  • 1 reactie
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hee

vandaag liep ik uit de bus en een oudere Engelse man ging er na mij uit. hij hield mij aan en vroeg de weg naar de andere bushalte. ik vertelde hem de route en hij vroeg of ik hem er heen wou brengen. het was een niet kort en ingewikkeld eindje, en ik moest er toch langs dus ik zei oké. tijdens het lopen vroeg hij me een aantal vragen: what's your name? jenise. how old are you? 17. where do you live? somewhere in the area. daarna begon hij te zeggen you 're so beautiful! I really like you! you're beautiful! ik vond het vreemd, maar ik dacht dat sommige mensen gewoon zo direct zijn. daarna vroeg hij om mijn telefoonnummer. ik loog dat ik mijn tefoonnummer niet bij me had. hij stond erop dat ik de zijne opschreef. prima, ik ging hem toch niet bellen dacht ik. hij vroeg wanneer ik hem ging bellen en ik loog dus somewhere this week.  vervolgens zei ik dat ik moest gaan. hij zei don't I get a kiss goodbye? no I have to go antwoordde ik. I want a kiss goodbye, I feel love I feel looove zei hij. ik stapte op m'n fiets maar toen greep hij mijn arm beet. Ik heb me snel losgerukt en ben heel snel weggefietst. 

ik vond dit na afloop eigenlijk helemaal niet leuk en voelde me niet veilig bij die opdringerigheid. wat nou als hij volgende week dezelfde bus neemt en we weer bij elkaar in de bus zitten? 

groetjes


1 reactie

Hi Jenise,

 

wat een gekke vent en vervelend dat ie zo opdringerig werd. Goed dat je er zo snel mogelijk vandoor bent gegaan op je fiets.

 

Heb je het al aan iemand anders verteld? Weet je zijn telefoonnummer nog?

 

Je zou er een melding (dat is geen aangifte) kunnen maken bij de politie. Dan zijn zij iig op de hoogte dat er zo iemand rondloopt. Misschien krijgen ze wel meer meldingen en kunnen ze hem dan aanspreken of oppakken als ie iets doet wat niet mag. Nu was het sws ongepast gedrag en heel vervelend, maar misschien nog niet iets waar ze hem voor op kunnen pakken, maar met meer meldingen kan dat anders zijn…..

 

Hoe je een melding bij de politie kun doen, kun je lezen op:

https://www.politie.nl/themas/melden.html

of via Meld Misdaad Anoniem:

https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/#/report

Op dit formulier kun je anoniem je melding maken als je dat prettiger vindt.

Vertel waar en wanneer het was. Kenmerken van die man, lengte, uiterlijk, kleding etc. Zijn telefoonnummer of misschien een aantal cijfers die je je kunt herinneren. Andere belangrijke informatie.

 

Gaat het nu wel goed met je?

 

Alvast sterkte.

 

Nog een tip voor als je nog eens zo iemand tegen komt: geef hem een knietje of een flinke trap in zijn ballen als het nodig is. Geen medelijden mee hebben.

Ik weet dat dat niet lekker voelt, want ik ben wel eens met mijn voet van mijn trapper geschoten en toen kwam ik op de stang van mijn fiets……:mountain_bicyclist_tone1::nauseated_face:

 

Groetjes,

M&M's

Reageer