Vraag

enge dromen

  • 7 August 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hai ,

ik heb vannacht weer een enge droom gehad zag alles weer voor me en her beleefde het ook .

van angst plaste ik spontaan in bed .

begin ook om me heen te slaan en schoppen  .

wil hier zograag vanaf maar hoe ???? 

iemand tips ???? 


4 reacties

Als je gewend bent dat je altijd die nachtmerrie hebt dan reken je er ook al op als je gaat slapen en dus is de kans ook groter dat het daadwerkelijk gebeurt. Probeer iets rustgevends te doen voor het slapen gaan zoals bijvoorbeeld een boek lezen als je daarvan houd. En vooral: geloof dat het gaat werken want als je van tevoren al denkt dat het niks gaat worden lukt het niet!

Succes!

Lucas

misschien kan je leren je dromen te beheersen, dit kan je doen door meerdere keren per dag af te vragen “droom ik nu”

uiteindelijk doe je dat automatisch en zelfs in je dromen, dan weet je dus dat het een droom is een kan je misschien later zelf kiezen wat je doet in je droom 

Heyy

 

Ik sluit me aan bij de reacties van de anderen, maar heb als toevoeging dat het misschien wel fijn is om een psycholoog te krijgen die je kan helpen om je trauma te verwerken. Het lijkt me namelijk wel een serieus dingetje want dat je agressief wordt (om je heen gaat slaan / schoppen) en zelfs in je bed plast van de angst is natuurlijk niet zo fijn..

 

Een psycholoog heeft verstand van hoe je kan leren omgaan met trauma's en heeft denk ik wel tips voor je om het allemaal beter te verwerken. Je kan als je psychologische hulp wilt het best even langs de huisarts gaan en dit met hem/haar bespreken en dit kan je ook samen met iemand doen.

 

Ook kan EMDR therapie helpen om trauma's te verwerken.. Voor meer informatie over EMDR kan je het linkje hieronder eens doorlezen :)

https://www.ggzgroep.nl/behandeling/emdr

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniempje 15,

Wat mij altijd hielp is een voorwerp waar je veel waarde aan hecht of wat heel belangrijk voor jouw onder je kussen te doen als je bang voor een enge droom bent of als je er de dag van tevoren een hebt gehad. Uiteindelijk heeft dat het bij mij gezorgd dat ik het een beetje kan controleren.

Als je niet zo een voorwerp hebt kan je altijd nog een random voorwerp pakken en zeggen:” Door dit voorwerp (of wat het dan ook is) zal ik geen enge droom meer krijgen.”.

Groetjes iemand.

Reageer