Hey,
Ik ben een meisje uit de tweede en ben bang dat ik een depressieve tijd tegemoet ga. Afgelopen kalenderjaar (januari-april) heb ik dit ook al gehad, en ik wil dit absoluut niet opnieuw moeten doormaken. Ik zal even uitleggen wat me allemaal dwarszit:
- Ik hoor er niet bij op school (ik heb wel een paar vrienden, maar veel mensen mogen me niet)
- Er wordt achter mijn rug om over mij gepraat
- Ik begin social anxiety te krijgen bij (nieuwe) mensen
- Ik ben erg gevoelig en kan dit daardoor niet van me af zetten
Hier zal ik even wat context geven. Afgelopen schooljaar heeft mijn beste vriendin (E.) longcovid gekregen, en is hier eigenlijk niet van genezen. Van december t/m maart is ze thuisgebleven, en na maart is ze langzaam 1 à 2 keer per week naar school gegaan. Jullie begrijpen waarschijnlijk wel dat ze dus is blijven zitten. Ik heb wel andere vrienden, maar E. was toch wel echt mijn ‘uitlaatklep’. Mijn andere vriendinnen wil ik niet opzadelen met al mijn problemen.
Nu is het zo dat ik in een klas zit met een groep ‘populaire meiden’. En met invloed van een vriendin (???) zijn ze allemaal tegen mij gekeerd. Die ‘vriendin’ (J.) dwingt iedereen om al je meningen en je hele leven te vertellen, om dit vervolgens door te vertellen aan iedereen van de school. Waardoor langzamerhand ik echt heel slecht overal in lig. J. kan ook plotseling je beste vriendin zijn, om daarna tegen iedereen over je te roddelen. Dit doet me heel erg pijn en ik weet niet wat ik ermee kan doen. Ik kan het niet maken om haar niet meer mijn vriendin te laten zijn, maar ik weet zeker dat wanneer ze op een andere school zou zitten, ik nooit een lichte depressie had gehad.
Begin 2021 ben ik in een lichte depressie beland (niet gediagnosticeerd, maar ik kan het niet anders noemen). Dit kwam doordat het gedoe op school begon. Mensen begonnen over mij te roddelen in de kleedkamer, gingen afspreken zonder mij en lieten me allemaal vallen. Ik ben me hierom heel erg k*t gaan voelen en richting de meivakantie zat ik pas weer goed in mijn vel. Ik had het geaccepteerd en me gefocust op alle leuke dingen in mijn leven. Tot en met iets na de zomervakantie zat ik echt goed in mijn vel, maar nu begint het weer allemaal opnieuw.
J. is weer dingen aan het verspreiden, ik heb weer gehoord over afspraken zonder mij (met de context erbij, dus het kan geen misverstand zijn) en over roddels. Ik ben heel gevoelig en voel me nu dus echt heel slecht. Ik zat net weer goed in mijn vel en ben bang dat het nu weer allemaal opnieuw gaat beginnen. Ik ben op dit moment al de hele tijd weer aan het huilen (o.a. nu) en heb iemand nodig om mee te praten.
Dus samengevat: ik zit niet goed in mijn vel en heb iemand nodig om mee te praten (online, maakt niet uit hoe). Als je me wilt helpen, laat het alsjeblieft weten.
En nog even voor de informatie: ik heb echt aardige andere vrienden en familie en thuis gaat alles goed, maar ik heb de behoefte aan hulp van iemand anders...
Heel erg bedankt voor het lezen!
X, Mave