Emotionele liedjes

  • 28 April 2024
  • 33 reacties
  • 339 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Heeft iemand een paar goede aanraders voor emotionele/verdrietig/sombere klinkende muziek? Het mag van alles zijn, ik probeer er wel naar te luisteren. Het mag zelfs van games zijn! 

Ik luister het altijd als ik mijn emoties er even uit moet laten of om aan een goede tijd te denken, eigenlijk ook om te huilen.

Ik heb zelf een paar:

Fi’s Gratitude - The Legend of Zelda: Skyward Sword

Moon Halo - Hanser, TetraCalyx en een Chinese naam, Honkai Impact 3rd

Kamado Tanjiro no Uta - Demon Slayer, de Engelse covers van dit liedje zijn een beetje verdrietig

rises the moon - liana flores


33 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hii! Ik heb in meerdere topics gelezen dat jij enorme Rammstein fan bent (Ik ook) dus hier een aantal zielige liedjes van Rammstein: Schwarz, Wo bist du, Ohne dich, Stirb nicht vor mir (Dont die before i do), Meine Tränen.

Reputatie 7
Badge +5

Hii!

Ik luister ook vaak naar muziek met een emotionele toon.. Helpt mij idd net zoals bij jou om ff alles te laten gaan soms aan emoties. Een aantal nummers die ik vaak luister zijn:

Memories - Maroon 5

Grijs - Jaap Reesema

Ze Huilt Maar Ze Lacht - Maan

All Of Me - John Legend

Roller Coaster - Danny Vera

Waarschijnlijk ken je deze muziek al wel, maar misschien heb je er toch wat aan😅

Groetjess en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +5

@Ikweetgeennaam321 

OH MIJN GOD RAMMSTEIN FAN

Ik heb Schwarz wel toegevoegd ooit aan mijn lijst maar nog niet echt naar geluisterd.

Wo bist du ga ik zeker toevoegen.

Ohne dich luister ik echt te vaak.

Stirb nicht vor mir (don’t die before I do) heb ik wel 1 of 2 keer naar geluisterd, er zit geloof ik ook een Engelse stem in wat heel uniek is.

Meine Tränen is toevallig mijn 1 van mijn favoriete Rammstein liedjes.

Reputatie 7
Badge +5

@ItsJustMe 

Ik dacht dat Memories een soort van… neutraal liedje was? Maar ik zal hem toevoegen!

Grijs is zo mooi. 🥹😭

Ze huilt maar ze lacht heb ik wel een paar keer op de radio gehoord, ik vind dat de gitaar in het liedje best wel kalmerend is.

All of Me hmm… ik dacht dat het meer een soort levensverhaal was. Maar het deuntje van dit liedje is soms in mijn hoofd.

Roller Coaster vindt mijn moeder een mooi liedje, ga hem zeker toevoegen!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ! 

Deze sowieso: https://youtu.be/TqfFWQq7sLM?si=Ltxhrimn9dxCw6cl

 

Vooral het stukje instrumentaal maar gewoon ook het hele nummer. Dat hele album is trouwens geweldig. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

John Hiatt - Have A Little Faith In Me (niet per se verdrietig maar wel emotioneel)

Sinéad O ‘Connor - Nothing Compares 2 U

Johnny Cash - Hurt

Massive Attack - Teardrop

Joy Division - Love Will Tear Us Apart

 

Reputatie 7
Badge +5

@Tartan14 @tim16 

Ik ga ze luisteren! 👍

Reputatie 6
Badge +1

Light are on- tom rosenthal

Lost my mind-FiloChill

The 30th- billie eilish

 

Reputatie 7
Badge +17

Sws is bijna alles van Joy Division nogal somber en treurig. De zanger heeft ook zelfmoord gepleegd toen hij 23 was, dus dat zegt wel genoeg.

Nog een die ik was vergeten. Ik heb pas geleden Sopor Aeternus ontdekt. Ook best somber en zwaar maar wel erg mooi. Komt uit Duitsland. Ze doen allemaal verschillende stijlen. Van klassiek, pop, elektronisch. Noem maar op.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb niet echt trieste nummers.

Vinden jullie Down Bad een triest nummer?

Haunted vind ik wel triest.

Look What You Made Me Do en Delicate zijn ook wel triest.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah

 

P.S. (ik ben echt een swiftie he)

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @candentis

Hier wat liedjes met een sombere toon. :)

Allereerst een kleine aanvulling op de lijst van emotionele Rammstein nummers: 

Klavier en Lügen.  

Verder heb je nog:

Street Spirit (Fade Out) - Radiohead (best veel nummers van Radiohead hebben een emotionele ondertoon) 

Boys don’t cry - The Cure 

Memories - Within Temptation

The Only Exception - Paramore

The Sound Of Silence - Simon & Garfunkel 

Landslide - Fleetwood Mac

Who Wants To Live Forever - Queen 

Being In Love - Wet Leg 

After Hours - The Velvet Underground

One Of Us - ABBA 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! 

Metallica - fade to black 

Metallica - the things that should not be 

The Cure- Three 

The Cure - At night 

Verschillende versies - don't cry for me Argentina 

Simple Minds - premonition 

Simple Minds - theme for great cities

Depeche Mode - blasphemous rumours 

Ken ik van thuis ☺️ wel coole nummers! Vind ik althans hoor. 

Liefs Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @candentis ,

 

Duran Duran - Save A Prayer (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=6Uxc9eFcZyM
 

als de muziek begint heb ik het al zitten en ben ik weer daar waar het liedje me aan herinnert

You saw me standing by the wall

Corner of a main street

And the lights are flashing on your window sill

 

INXS - Never Tear Us Apart (Official Music Video)

https://www.youtube.com/watch?v=AIBv2GEnXlc

 

I was standing
You were there
Two worlds collided
And they could never tear us apart

We could live
For a thousand years
But if I hurt you
I'd make wine from your tears

 

dat gaat dus over mij en mijn vriendje

 

nice one @Tartan14 , @ItsJustMe m @tim16  en ik zie bij het maken van de tags @ dat er ondertussen nog veel meer iets gepost hebben, dus ben benieuwd en ga alles zo bekijken en luisteren….

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @candentis ,

 

deze was ik nog vergeten

https://www.youtube.com/watch?v=1jO2wSpAoxA

JP Saxe - If the World Was Ending (Official Video) ft. Julia Michaels

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +17

Nou je hebt nu best heel wat te beluisteren ! 😉  ik heb ze ook allemaal op volgorde in mijn YT music gezet en luister er nu naar 😍

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Vet!  Veel nummers komen me bekend voor xd. Mijn moeder noemt zichzelf wel eens een “rock chick” (🤔)  haha, en dus staan best veel van deze nummers thuis wel eens op! Net ook :

love like blood -killing joke (kende ik niet)

Eyes without a face van Billy Idol

The guns of brixton- The Clash

Deze dus ;p volgens de methode “mam welk nummer is dat? “

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge

@Ikweetgeennaam321

OH MIJN GOD RAMMSTEIN FAN

Ik heb Schwarz wel toegevoegd ooit aan mijn lijst maar nog niet echt naar geluisterd.

Wo bist du ga ik zeker toevoegen.

Ohne dich luister ik echt te vaak.

Stirb nicht vor mir (don’t die before I do) heb ik wel 1 of 2 keer naar geluisterd, er zit geloof ik ook een Engelse stem in wat heel uniek is.

Meine Tränen is toevallig mijn 1 van mijn favoriete Rammstein liedjes.

 

Mijn vriend luistert dat ook altijd!!!!! Maar het is toch rock en roll???? Dat is dus niet verdrietig toch? Nou ik moet teminste niet huilen ofzo maar juist springen!!!!👻👻👻👻 (rock is geweldig vooral oude denk niet dat ik zo'n havi metal kind ben maar ik vind het gewoon leuke muziek omdat je er goed op kan drummen)

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey @Natuurlijk_anoniem  ja Rammstein is een metal-variant. Symfonisch ofzo. Veel nummers zijn lekker hard en snel en sommige best emotioneel.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@Tover01 @Natuurlijk_anoniem 

Ik heb gehoord dat Rammstein industrial-metal is, maar dat weet ik ook niet zeker omdat ze een soort elektronische piano gebruiken. Deze hoor je richting het einde van Du Hast en Engel (van Engel misschien, weet ik niet zeker. Het heeft het leitmotif/deuntje van Mein Herz Brennt).

Reputatie 2
Badge

Save Your Tears - The Weeknd

Another Love - Tom Odell

Somewhere Only We Know - Keane

Stay - The Kid LAROI

Heat Waves - Glass Animals

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01 @candentis  Rammstein is idd Industrial metal. Net als Nine Inch Nails bijv. In industrial worden heel vaak keyboards/synthesizers gebruikt.

Symphonic metal is weer wat anders. Dat is bijv. Within Temptation en Nightwish. In symphonic zitten meestal ook synths maar dan met klassieke muziek invloeden. En de vocals zijn vaak hoger.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ! 

Deze sowieso: https://youtu.be/TqfFWQq7sLM?si=Ltxhrimn9dxCw6cl

 

Vooral het stukje instrumentaal maar gewoon ook het hele nummer. Dat hele album is trouwens geweldig. 

Groetjes liefs Tartan X 

@Tartan14 Jaaa, Enya is zo mooi! Mijn moeder is daar helemaal fan van. Ze heeft ook alle cd’s en een dvd met de video’s.

Vooral dat nummer uit Lord of the Rings:

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @candentis,

 

nog eentje dan

 

https://www.youtube.com/watch?v=pf_9cv1ARWk

HIM - Join me in death (Lyric Video)

 

ik had een aantal jaar geleden een jongen leren kennen en we kwamen erachter dat we hetzelfde mee maakten en we durfden er allebei niet met iemand anders over te praten.

Hij zei ‘this life ain't worth livin’ een regel uit dit nummer en ik kon hem alleen maar gelijk geven.

Wat ik gelukkig ook kon was hem overtuigen dat doen wat ze in de titel van dit liedje zingen niet de oplossing is. Niet voor mij, maar ook niet voor hem, Wij besloten om  er samen  op een andere manier uit te komen door er voor elkaar te zijn en dat is gelukt en we zijn beste vrienden sinds die tijd.

Misschien een beetje vaag, maar ik zou niet weten hoe het zonder hem afgelopen zou zijn. Hij is niet mijn vriendje, maar ik hou minstens zoveel van hem 💗

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey @tim16  ah ja ik begrijp het! En Within Temptation en Nightwish daar staat ook van alles van bij ons thuis xd. En ook van The Gathering en Epica.  Ook vet! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Save Your Tears vind ik ook wel een mooi nummer.

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer