Skip to main content

Hey. Ik heb moeite met praten en om mij open te stellen. Ik ben een meisje van 17 en mijn ouders zijn gescheiden. Ik voel me de laatste tijd emotieloos. Ik kan niet blij zijn. Ben niet gelukkig. Voel me alleen en het helpt ook niet mee dat ik er niet over kan en durf te praten. Ik ben vroeger altijd open geweest tegen andere totdat ze achter me rug om gingen praten. Ze wisten wat mij Het meest pijn deed en dat hadden ze gebruikt tegen mij. Sindsdien ben ik niet meer open over mijn gevoelens. Het ging eindelijk weer goed. Had een vriendje en die was vreemdgegaan op me. Toen het uitging ontmoette ik een andere jongen die naast mij kwam te wonen. Paar dagen geleden zei ik tegen hem dat ik geen seks met hem wilde en toen zei die daarna dat hij me alleen sprak vanwege dat hij seks met me wilde. Sindsdien ben ik gevoelloos en het enige wat K kan is huilen. Ik weet niet meer wat ik moet doen

Hi

Klinkt allemaal best wel kut, dus snap ik wel waarom je je ook zo voelt. Uiteindelijk is de enige manier om je beter te voelen om er eerlijk over te zijn tegenover jezelf: accepteer dat je he kut voelt maar anderen kunnen niet meer met je fucken door deze ervaringen, tijd om blij te kunnen zijn in principe. En natuurlijk praten. Het helpt. Maakt niet uit met wie. Eén van je ouders, maar professionele hulp ook. Er is je veel aangedaan, maar er maanden later bijvoorbeeld nog in blijven hangen veroorzaakt dat je kwetsbaar blijft, en dat er dus meer vervelende dingen gebeuren. 


-onnodige quote verwijderd-

@Angovis

Hoi

Dus de enige oplossing is toch praten? Ik vind het moeilijk ook omdat ik niet weet hoe en waarover ik moet beginnen. Zou ik ook andere dingen kunnen proberen? 


-onnodige quote verwijderd-

De enige oplossing is je mindset weer veranderen van negatief naar positief, en dat bereik je door te accepteren dat het nu kut is maar dat dat niet voor altijd zo hoeft te zijn. Praten over wat dan ook, hoe dan ook, lucht gewoon vaak op, dus helpt het bij de acceptatie. 


ik ben het eens met wat Angovis zegt

op dit forum kun je natuurlijk altijd praten met leeftijdsgenoten en andere mensen die soortgelijke dingen meemaken/meegemaakt hebben. Het lijkt inderdaad misschien zo simpel '’praten'’ maar dat is nu wel belangrijk denk ik. Je bent niet alleen. Ik en vele anderen willen je graag helpen :) 


hey Veer

 

Angovis heeft gelijk. praten helpt en lucht op. maar als je gekwetst bent in het verleden is het lastig om opnieuw mensen te vertrouw. ik test altijd uit of iemand betrouwbaar is. dus eerst iets kleins vertellen en dan steeds meer want het vertrouwen moet ook groeien. 

 

je schreef dat je liever iets anders doet dan praten. je kan ook je verdriet verwerken in een tekening. in een gedicht of in iets anders creatiefs. sporten kan ook helpen. en huilen lucht ook op. maar alles wat ik net schreef kan helpen. maar het helpt niet altijd op voor de lange termijn. je zou het ook bvb in een brief kunnen uit schrijven en die aan de gene geven waar je het mee wilt delen. want dan hoef je het niet alleen te dragen. 

 

groetjes blue


Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

Dankjewel. Super lief met de tips☺️


Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@Blue Dankjewel. Ik zal er zeker over nadenken


Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

@toin16 Dankjewel :)


Reageer