Skip to main content
Vraag

Emoties random huilen als jongen

• November 29, 2025
  • 8 reacties
  • 112 Bekeken

Ander
Forum|alt.badge.img+3

de laatste tijd begin ik een beetje te huilen bij emoties. Altijd wel op mn kamer, als ik YT-filmpjes kijk (random), of oude  films (The sixth sense of Pelle erobreren of Dances with wolves), of naar muziek (klassiek of filmmuziek) luister, of aan sommige mensen (grootouders) en dingen (oorlog) denk. Dan kan ik geen tranen tegenhouden. Ik ben geen macho zoals je dat wel kan lezen op mn andere forumtopics en antwoorden  enzo, maar dan nog, waarom huil ik dan , ben ik dan zo snel emotioneel, ik heb geen erge problemen ofzo maar het is gewoon dat ik dan plots emotioneel word.

En doen andere tieners dat ook. En doen macho's dat stiekum ook. ?

8 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 29, 2025

Ik denk dat veel mensen huilen als ze emotioneel zijn, ook macho’s.  Vroeger nog meer dan nu: als je over geschiedenis leest, realiseer je je dat iedereen de hele tijd huilde.  Ook mensen van wie je dat niet meteen zou verwachten, zoals Alexander de Grote en Napoleon.  Wel huilden ze alleen bij hele grote emoties (een veldslag met 20 000 doden, bijvoorbeeld) - niet als ze pijnlijk op hun knie waren gevallen.

Als jij gemakkelijk huilt, is dat toch prima. Sommige muziek is zö sterk dat je er diep door geraakt wordt, en dat is net de bedoeling..  En aan erge dingen denken, kan ook tranen oproepen.  Jij bent gewoon heel gevoelig en dat is dan gewoon zo.  

sanne
Forum|alt.badge.img+1
  • November 30, 2025

heyy ik snap het echt volledig, en dat is ook echt helemaal normaal, sommige mensen zijn nou helemaal wat emotioneler dan andere en soms heb je ook van die fases waar je letterlijk kan huilen om alles haha, maar hoe dan ook, het is helemaal normaal en ongeveer iedereen doet dat wel.

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Hoi, huilen is een normaal verschijnsel in het leven en kan heel goed voor je zijn. Ook zeker voor "stoere" jongens. Als het niet zou horen zou jouw lichaam en je geest het ook niet kunnen. Ik.vind het juist een grote plus als een jongen zijn gevoel laat zien! 

Groetjes Tjempie xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • November 30, 2025

Hoi, zeker herkenbaar! Ik heb dat ook bij bepaalde melancholische muziek hoor. En de laatste tijd krijg ik ook een brok in de keel van baby gehuil . En ik vind het altijd ontzettend aandoenlijk lief als ik kleine kindjes met hun papa en/of mama zie en ze praten dan zo lief. Dat raakt me dan haha. En bij de welbekende "i rescued a kitten" en zulke filmpjes komen de tranen ook. Mijn vriendin zet soms met opzet zo'n videootje op beeld omdat ze weet dat ik dan mee wordt getrokken in de emotie haha. Grappig detail: zij zelf dan binnen no time ook 😄😘. Ik ben denk ik gewoon een gevoelige jongen 🤭 

Groetjes liefs Tartan X 

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Haha wat schattig ​@Tartan16 ! Erg lief. Volgens mij ben jij een echte sweet heart ♥️ houden zo man!  Ik vind het helemaal mooi als jongens kunnen huilen.  Waarom ook niet. 

Doby xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 30, 2025

Heyy,

Ik huil ook gewoon hoor en ben een jongen.. :) ​

@Tartan16 wat je zegt over een baby herken ik wel, heb het ook wel als ik een baby hoor huilen dat het me raakt.. maar ja eig sowieso wel als iemand anders huilt🙃

Liefs❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 30, 2025

Hey! Ik heb ook wel eens de tranen over de wangen hoor bij bepaalde muziek 🤭 heel verschillend. En ik herken wel wat ​@Tartan16  en ​@Cantaloupe  zeggen. Zeker als je merkt dat een kind of iemand echt verdrietig is. Dan krijg ik het ook te kwaad en ik wil dan ook meteen helpen enzo.  

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 30, 2025

Zoals de anderen al zeiden, huilen is heel normaal en juist heel lief dat je je uit. En ook vooral in de puberteit kan je lachen en huilen om alles. Ik ging een keer lachen toen ik hoorde dat iemand dood was 😶 (sorry r.i.p🪦🌹) 

En met huilen ook hoor. Ik huil echt heel veel, alleen zeg ik mijn gender niet ☺️ nu nog niet iig. Maar goed je hebt mn antwoord wel begrepen, ik vind hetzelfde als de rest.

Liefs Yusa 😘😘