Vraag

Emoties en jezelf zijn

  • 9 September 2019
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge
Heyy, ik ben een meisje van 13 en ik heb een klein probleem.
De laatste tijd ben ik eerst heel erg vrolijk en dan opeens of met een aanleiding super sad en ik weet gewoon niet zo goed hoe ik erover moet praten. Steeds als ik mezelf probeer te kalmeren woord ik ook zo emotioneel en ik twijfel of ik dan ook nog misschien een act hou voor anderen als ik blij ben. Ik ben bang dat als ik via mijn intuïtie zou reageren dat niemand mij meer leuk of bijzonder genoeg vindt. Hopelijk weet er iemand raad! Alvast bedankt.😘

1 reactie

Hoi

Je hebt last van stemmingswisselingen, en vindt het lastig om hierover te praten. Goed dat je hiermee naar het forum gekomen bent.

Gezien de hormonen, is het rond de puberteit niet ongewoon om geplaagd te worden door stemmingswisselingen. Echter is het verstandig om na te gaan of je niet geholpen zou zijn door bv. een gesprek met een vertrouwenspersoon. Is er iemand waar je bij terecht zou kunnen? Een familielid bijvoorbeeld, of een leraar?

Als je praten lastig vindt, zou je kunnen schrijven. Een brief of mail zou kunnen weergeven wat jij lastig verwoord krijgt. Zou je zo’n brief een kans willen geven?

Groetjes
Kenshin

Reageer