Skip to main content

Hallo,
Ik ben 15 en een meisje. Mijn ouders zijn jaren geleden gescheiden en ik woon bij m'n moeder. Mijn broer (19 jaar) en ik hebben al lang geen contact meer met m'n vader. Ong een jaar geleden kregen m'n broer en m'n vader weer contact en begonnen ze zelfs af te spreken. Ik wou ook een vader hebben die er voor me was, maar toen ik contact opzocht via een appje. Heeft hij nooit gereageerd, maar 't wel gelezen. Ik kwam kort daarna in een depressie en begon ik te snijden. Ik ben daar inmiddels gelukkig uit. Een tijdje geleden was m'n moeder boos op me en heeft ze me voor een tweede keer trut genoemd. Dat raakte me heel erg en dat was het moment waarop ik me realiseerde dat ik misschien wel uit m'n depressie ben, maar nog steeds is er verbetering nodig. Ik wil hulp zoeken. Niet eens voor mezelf maar voor de mensen om me heen. Ik durf alleen geen grote stappen te maken. Ik durf me niet open te stellen bij anderen. Heeft iemand advies voor me? 

Kan je broer niet bemiddelen tussen jou en je vader ? Weet je broer waarom je vader geen contact met je wil ?


Ik wil geen contact meer met mijn vader. Hij verdiend 't niet als hij zo doet. En ik vind het lastig om te praten over mijn emoties dus ik kan mijn broer ook lastig vragen of hij weet waarom. 


Hoi,

Misschien kannje het beter gewoon doen. Heb je misschien een goede vriend(in) die je daarbij kan helpen?


Ik heb wel mensen waar ik goed mee kan praten, maar dat is niet genoeg. En ze kunnen niet echt mee naar therapie ofz. 


Ze kunnen je wel helpen om duidelijk te maken aan je moeder dat jet therapie wil? Eventueel kunnen ze je ook tips blijven geven en misschien mogen ze wel mee.


Maar ik mag m'n  moeder niet. Ik wil niet meer met haar praten over gevoelens enz. 


Dan kan je misschien kijken of iemand van jeugdzorg tips heeft of kan helpen of misschien iemand anders op school die meer over dit onderwerp weet.


Okay ja dat kan miss wel. Ik zal erover nadenken. Tnx :) 


Graag gedaan,

Alvast succes als je besluit het te doen.

Knuffels van mij


Reageer