Vraag

emoties

  • 12 June 2020
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

als je ouders niet eens kunnen zien hoe ongelukkig je je voelt, wie dan wel? ik dacht dat de personen die het meest van je houden, je het best kennen..


5 reacties

Hoi hoi,

 

Wat vervelend dat je je zo ongelukkig voelt!

 

Nee, dat hoeven ze niet te zien. Mijn ouders zagen het ook niet, maar ik heb het uiteindelijk aangegeven en bij mij is alles via school gegaan. En ik heb nu ook hulp. Als er iets is, ga naar de persoon die jij het meest vertrouwt en vertel wat er precies aan de hand is, dat is mijn tip.

 

 

Badge

mijn ouders hadden ook niets door,  mijn vriendinnen  had ik het wel verteld,  uiteindelijk aan mijn moeder verteld en toen hebben we het met school besproken

Dat heb je goed opgelost, maar het kan zijn dat ze het niet door hadden

Hoi

 

Ook aan ouders kan het weleens voorbij gaan hoe je je écht voelt. Als je een beetje op mij lijkt, ben je erg goed in het verstoppen van je ware gevoelens. Mijn ouders hadden namelijk ook niet door hoe het met mij ging, of toch niet precies. Mijn moeder had wel een idee dat het niet goed ging, maar het was pas wanneer mijn professionele hulpverlener met haar ging praten, dat ze wist hoe erg het was. 

 

Speelt er wat? Dan kan je terecht bij een hoop personen. Een docent, je mentor, de huisarts, een familielid, enzovoort. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de Kindertelefoon. Ik hoop dat je, als er wat aan de hand is, hier niet op je eentje mee blijft zitten. Da’s namelijk niet gezond. 

 

Gr. Kenshin

Hey. Ik heb ook al jaren last van depressieve klachten en vooral vorig jaar toen had ik er veel erger last van. Ik dacht dat mijn ouders het nooit zagen. Maar nu ik meer met mijn moeder over mijn erover praat ben ik erachter gekomen dat ze het wel zagen, eigenlijk al jaren. Maar ze wisten alleen niet of en hoe ze met me erover moesten hebben. 

Ook al lijkt het dat je ouders helemaal niks merken, kan het zijn dat ze het echt wel merken. Maar alleen niet weten hoe ze erop moeten reageren.

En nog als tip. Praten helpt echt. Zo ben ik me weer iets beter gaan voelen. Ik had nog nooit over mijn gevoelens gepraat en vond het het allermoeilijkste wat er was. Maar ik wist dat het zo niet verder kon en ik hulp nodig had. En erover praten geeft je het gevoel niet alleen te zijn. Het geeft je nieuwe inzichten over jezelf en je leert jezelf ook wat beter te begrijpen. Erover praten is misschien lastig maar het is het waard.

Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen hiermee

Reageer