emotie of niet

  • 1 January 2019
  • 25 reacties
  • 187 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ken mijn vader niet daar is mee te leven maar ik zie mijn moeder 1x in de week omdat zij psychies niet goed is en veel depressies heeft en heeft gehad. Alleen toe ik baby was woonde ik bij haar mar dat heeft er voor gezorgd dat ik nu emotionele problemen heb en dat ik traumas heb ik weet niet goed wat ik moet doen want ik snij mezelf maar dat ik ook niet goed maar hoe kan ik het best omgaan met mijn emotionele problemen?
ik hoop dat iemand wilt helpen

25 reacties

Hey,

wat rot voor je dat ze zoveel problemen hebt. Er zijn altijd genoeg mensen die willen helpen, hier op het forum zijn meer dan genoeg mensen die je willen helpen. Heb je al eens geprobeerd om erover te praten? Dit kan je met een vriend(in), familielid, mentor, vertrouwenspersoon. Natuurlijk kun je je verhaal ook hier doen. Je kan ook altijd terecht bij de kindertelefoon voor een chat/telefoon gesprek.


Met vriendelijke groet.
ja ik weet het ik zit ook in terapie maafr die vrouw is een valse heks en ik super gemeen
en als ik mezelf snij kan ik het tgen niemand zeggeen en dan raak ik eigenlijk hele maal in paniek
thnx dat je mee wilt denken met mij ik ben je dankbaar
Hoi,

Je kent je vader niet en je woont ook niet bij je moeder, omdat zij psychische heeft. Wel heb je bij haar gewoond toen je nog een baby was, maar daar heb je eigenlijk alleen maar trauma's opgelopen. Wat heftig zeg!

Hoe is jouw thuissituatie nu? Bij / met wie woon je?

Je hebt een psycholoog voor je problemen, maar zij is een valse heks. Helaas herken ik dat gevoel. Het is heel belangrijk om je om je gemak te voelen bij je therapeut. Als dit niet zo is, is het beter om te wisselen. Ik denk namelijk wel dat het goed zou zijn om met iemand te praten. Je kan aangeven bij je psycholoog en/of huisarts dat je liever met iemand anders spreekt.

Is er iemand waarbij je je vertrouwt voelt? Bijvoorbeeld een vriend(in), je mentor, een docent(e) op school, de vertrouwenspersoon? Met hen kun je praten over je situatie.

Je kan natuurlijk ook altijd bellen / chatten met de Kindertelefoon!!

Ik hoop dat je iemand in vertrouwen neemt,
Gr. Pin
ja ik weet het ik zit ook in terapie maafr die vrouw is een valse heks en ik super gemeen


Je kan altijd wisselen van therapeut, er zijn meer dan genoeg therapeuten (ik spreek uit ervaring).


als ik mezelf snij kan ik het tgen niemand zeggeen en dan raak ik eigenlijk hele maal in paniek


Als je niemand hebt om mee te praten die je vertrouwd (geen van de optie die pin heeft genoemd), kun je altijd bij een Tejo huis terecht. Dat heeft mij heel erg geholpen. Je kan daar praten met een vrijwilliger die verstand heeft over dit soort dingen, dus een soort van psycholoog. Ze hoeven alleen je basis gegevens (voornaam, geboortedatum en mobielennummer) en het is compleet gratis. Dit heeft bij mij goed geholpen. Je kan hier terecht voor minstens 10 gesprekken, hoelang die gesprekken duren hangt van jou af. Je kan hier meer informatie over vinden op internet om te kijken over er een Tejo huis bij jou in de buurt zit.


thnx dat je mee wilt denken met mij ik ben je dankbaar


Graag gedaan.
Hoi,

Je kent je vader niet en je woont ook niet bij je moeder, omdat zij psychische heeft. Wel heb je bij haar gewoond toen je nog een baby was, maar daar heb je eigenlijk alleen maar trauma's opgelopen. Wat heftig zeg!

Hoe is jouw thuissituatie nu? Bij / met wie woon je?

Je hebt een psycholoog voor je problemen, maar zij is een valse heks. Helaas herken ik dat gevoel. Het is heel belangrijk om je om je gemak te voelen bij je therapeut. Als dit niet zo is, is het beter om te wisselen. Ik denk namelijk wel dat het goed zou zijn om met iemand te praten. Je kan aangeven bij je psycholoog en/of huisarts dat je liever met iemand anders spreekt.

Is er iemand waarbij je je vertrouwt voelt? Bijvoorbeeld een vriend(in), je mentor, een docent(e) op school, de vertrouwenspersoon? Met hen kun je praten over je situatie.

Je kan natuurlijk ook altijd bellen / chatten met de Kindertelefoon!!

Ik hoop dat je iemand in vertrouwen neemt,
Gr. Pin


ik woon in een pleeggezin en ik zie mijn moeder 1x in de week maar waar ik woon voel ik me niet op mijn gemak want ze speuren altijd door mijn spullen
Is het mogelijk om van pleeggezin te veranderen? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus weet niet hoe dat allemaal zit en hoe moeilijk dat gaat enz.
Is het mogelijk om van pleeggezin te veranderen? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus weet niet hoe dat allemaal zit en hoe moeilijk dat gaat enz.
ne ehet is heel moeilijk

Is het mogelijk om van pleeggezin te veranderen? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus weet niet hoe dat allemaal zit en hoe moeilijk dat gaat enz.ne ehet is heel moeilijk
Is het mogelijk om van pleeggezin te veranderen? Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus weet niet hoe dat allemaal zit en hoe moeilijk dat gaat enz.ne ehet is heel moeilijk
je kan ook niet altijd in het leven je zin krijgen .. dus ik moet er maar mee leren dealen maar ik ben zo boos hier door en iedereen zegt je bent zo druk en raar dus ik heb super veel problemen op school ik weet gewoon niet wwaar ik me echt veilig kan voelen 🤐
ik weet gewoon niet wwaar ik me echt veilig kan voelen


Ik zou dan zo'n Tejo huis echt aanraden, het heeft mij echt goed geholpen.

ik weet gewoon niet wwaar ik me echt veilig kan voelen
Ik zou dan zo'n Tejo huis echt aanraden, het heeft mij echt goed geholpen.

maar dat isniet in de buur voor mij
maar dat isniet in de buur voor mij


Dat is erg jammer, heb je er al met andere over gepraat? Vriend(in), familielid, mentor, vertrouwenspersoon, huisarts, iemand anders die je vertrouwd.
Hey!

Wat een nare situatie zit je in... Maar ik ben het wel eens met AnOnIeM9876543212 en Pin: het is het beste om iemand in vertrouwen te nemen zodat je samen een oplossing kunt vinden.

Aangezien het nu vakantie is kun je niet echt verwachten vanuit school hulp te krijgen. Misschien kun je tijdelijk proberen een vriend(in) in vertrouwen nemen?
Anders is het even volhouden.

Nog eventjes tussendoor: @AnOnIeM9876543212 , kan het kloppen dat je in België woont? Ik heb namelijk even gegoogeld wat TEJO huizen zijn, maar die zijn er alleen in Vlaanderen.

Niet echt een goede toevoeging deze reactie, maar goed.

Groetjes, Anoniempje
kan het kloppen dat je in België woont?


Ik woon niet in België. Ik wist zelf ook eerst niet van het bestaan af, de counselor op school kwam ermee. Bij mij in de buurt zit er ook gewoon in. Ik heb er zelf geen onderzoek naar gedaan dus weet niet precies hoe het zit. Maar misschien zijn er nog andere instanties die ongeveer het zelfde zijn.
Praten is voor mij de allerbeste manier met mijn emoties om te gaan. Ook is het fijn om alleen maar je verhaal kwijt te zijn.
Als er niemand is in jouw omgeving waarmee je durft/ wilt praten zou ik naar je school counselor gaan of naar je psycholoog gaan, ik heb begrepen dat je het niet zo fijn vind om met deze te praten, ik zou aanraden dat je iemand zoekt die je vertrouwd,
Ja... Er is één locatie in Nederland van Tejo, dus @AnOnIeM9876543212, je geeft nu wel een beetje (onbedoeld waarschijnlijk) je woonplaats weg,,,

Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Hulp zoeken in je directe omgeving zit er niet in, omdat je je daar niet op je gemak voelt. School wordt deze week lastig, maar school begint volgende week als het goed is weer, dus dan zou je daar iemand om hulp kunnen vragen.

Je voelt je niet veilig in je pleeggezin, omdat ze door je spullen heen gaan. Doen ze nog andere dingen bij je die je niet prettig vindt?

Ik kan je verder dus ook echt aanraden een keer met de Kindertelefoon te chatten of te bellen (0800 0432). Men hen kun je anoniem een vertrouwelijk gesprek voeren, wat echt kan opluchten!!

Gr. Pin
Er is één locatie in Nederland van Tejo


Dat lijkt me sterk, aangezien de counselor 3 wist op te noemen,
Grappig dat hun website er dan maar eentje noemt. Maar dat maakt het alleen maar voordeliger voor jou.
Grappig dat hun website er dan maar eentje noemt. Maar dat maakt het alleen maar voordeliger voor jou.
IK denk dat ik met mijn mentor een gesprek ga voeren het probleem is dat ik volgend jaar een nieuwe mentor krijg en ik dus nie zo zin heb om inn dit kleine half jaartje allles tegen haar tezgen
Goed dat je met je mentor gaat praten! Ik hoor veel verhalen op het forum van jongeren die later alsnog met hun oude mentor blijven praten. Dus als het goed klikt, is er vast wel het een en ander mogelijk.
Goed dat je met je mentor gaat praten! Ik hoor veel verhalen op het forum van jongeren die later alsnog met hun oude mentor blijven praten. Dus als het goed klikt, is er vast wel het een en ander mogelijk.
ik hoop het maar want ik moet ook altijd met de teamleider van school praten omdat ik gedrags problemen heb

Goed dat je met je mentor gaat praten! Ik hoor veel verhalen op het forum van jongeren die later alsnog met hun oude mentor blijven praten. Dus als het goed klikt, is er vast wel het een en ander mogelijk.ik hoop het maar want ik moet ook altijd met de teamleider van school praten omdat ik gedrags problemen heb

vinden hun maar volgens mij valt da heel erg mee ik bedoel ik doe niet echt vaa iets fout en fouten zijn er om te maken
IK denk dat ik met mijn mentor een gesprek ga voeren het probleem is dat ik volgend jaar een nieuwe mentor krijg en ik dus nie zo zin heb om inn dit kleine half jaartje allles tegen haar tezgen


Goed dat je met je mentor gaat praten! Als je wilt kan je zoals pin al zei je mentor wel behouden, zodat je daar volgend jaar ook terecht kan. Je school zou ook vertrouwenspersonen moeten hebben, deze veranderen niet en kan je altijd bij terecht. Dat is misschien ook een optie.


vinden hun maar volgens mij valt da heel erg mee ik bedoel ik doe niet echt vaa iets fout en fouten zijn er om te maken


Fouten zijn er inderdaad om van te leren. "The greatest teacher, failure is" ~ Master Yoda

IK denk dat ik met mijn mentor een gesprek ga voeren het probleem is dat ik volgend jaar een nieuwe mentor krijg en ik dus nie zo zin heb om inn dit kleine half jaartje allles tegen haar tezgen
Goed dat je met je mentor gaat praten! Als je wilt kan je zoals pin al zei je mentor wel behouden, zodat je daar volgend jaar ook terecht kan. Je school zou ook vertrouwenspersonen moeten hebben, deze veranderen niet en kan je altijd bij terecht. Dat is misschien ook een optie.



vinden hun maar volgens mij valt da heel erg mee ik bedoel ik doe niet echt vaa iets fout en fouten zijn er om te maken
Fouten zijn er inderdaad om van te leren. "The greatest teacher, failure is" ~ Master Yoda


ja maar hun denken alleen binnen regekls waar ik niet in pas dat
Probeer eerst maar eens te praten met je mentor, zonder meteen aan alle toekomst scenario's te denken, waarin iets niet goed gaat. Misschien is met je mentor praten ''slechts'' een tijdelijke oplossing, maar dan heeft het in ieder geval wel een periode gewerkt en dat is al veel waard.
ja maar hun denken alleen binnen regekls waar ik niet in pas dat


Er zijn ook andere plekken met andere regels, daar kun je ook naar kijken. Maar Pin heeft vind ik gelijk, kijk het eerst aan met deze optie. Kom je er echt niet uit ga dan iets anders overwegen.

Reageer