EMDR therapie

  • 1 February 2024
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Hoiii. Er is pas geleden iets gebeurt waardoor mijn ouders erachter zijn gekomen dat ik ben verkracht. Ik zat al in therapie, en m’n therapeut weet het nu ook. Zij stelde voor om Emdr te doen. Ik heb al ervaring met  emdr voor een andere situatie, en ik moet zeggen dat het voor mij toen niet heeft gewerkt. Dus ik ben een beetje bang dat het nu weer niet gaat werken,  en dat ik dat al die herinneringen  dan voor niets omhoog heb gehaald. Want de tijd rond de verkrachting had ik het heel moeilijk natuurlijk. Maar nu heb ik het weg gestopt waardoor ik er minder last van heb en ik wil niet dat alles weer omhoog word gehaald voor niets zeg maar. Dus heeft iemand misschien advies, want ik moet het binnenkort besluiten. Alvast bedankttt. 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik kan geen super goed antwoord geven maar ik denk dat het al wel heel goed is als je dit ook tegen de therapeut zegt. Precies zoals je het hier zegt, dus dat je bang bent dat het weer erger wordt en dat je het niet omhoog wilt halen voor niets. Daar kan de therapeut dan rekening mee houden. Misschien weet zij dan wel een betere manier om met je moeilijke situatie om te gaan. Een andere therapie misschien die minder heftig is bv. In elk geval is het goed om dit ook aan haar te vertellen, dan kan ze jou ook gerust stellen en misschien iets anders doen.  Veel sterkte ermee trouwens! Ik hoop dat het goed uitpakt voor je,  succes hoor. 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Beer8888 ,

Wat een lastige situatie, maar wat knap dat je dit durft te delen! We kunnen ons voorstellen dat dit een hoop onzekerheid veroorzaakt. Mocht je het fijn vinden, weet dat je altijd met de Kindertelefoon mag bellen (0800-0432) of met ons chatten via www.kindertelefoon.nl. Misschien vindt je het fijn om anoniem je verhaal te delen of kunnen we samen nadenken wat je kan helpen zodat de onzekerheid minder wordt.

Heel veel sterkte,

Fem, De Kindertelefoon

 

Reageer