Skip to main content

hallo,

ik ben al een heel tijdje niet meer online geweest hier maar ik heb een vraag heeft iemand ervaringen met EMDR therapie en werkte dit en waar moet ik rekening mee houden 

alvast bedankt voor het lezen 

xxx

hee,

Ik heb in het verleden wel EMDR therapie gehad. Ik denk dat het heel erg verschillend is of het werkt voor iemand of niet.  Bij mij was het niet heel effectief maar dat komt door een aantal andere dingen. Ik denk zeker dat EMDR therapie heel zinvol kan zijn voor veel mensen. Wat ze bij mij deden is het volgende; ik kreeg een koptelefoon op en daardoor kreeg ik piepjes te horen wisselend bij mijn linker en rechter oor. Bij veel EMDR therapieën krijg je ook andere dingen zoals handbewegingen van de therapeut. Tussen de oefeningen stelde mijn therapeut vragen over de traumatische ervaring. Dit kan best wel heftig zijn omdat je weer terug gaat naar de traumatische gebeurtenis. Dit is echter wel belangrijk om er voor te zorgen dat de therapie effectief is. Houd er dus rekening mee dat het heftig kan zijn. Maar je zult het zelf wel gaan ervaren hoe het voor jou is. Het is anders voor ieder persoon.

Veel succes in ieder geval!

 

joeeeeee


Reageer