Skip to main content
Haii allemaal!



Ik weet niet of jullie/iemand mijn vorige topic heeft gelezen, maar ik heb eindelijk verteld tegen iemand dat ik mezelf snijd. Ik vertelde het tegen mijn mentor omdat het voor mij makkelijker is om zo'n groot geheim eerst tegen iemand te vertellen met wie ik minder close ben. Er viel echt een enorme last van mijn schouders toen ik het eenmaal had verteld, maar.... Hij heeft hulp 'ingeschakeld' (met mijn toestemming) en nu moet ik dus praten met zo'n vrouw die kinderen met problem helpt, alleen moeten mijn ouders daarbij instemmen. Ik heb het nog niemand anders dan mijn mentor (en die vrouw) en ik ben echt ENORM bang om het tegen mijn beste vriendin te vertellen, laat staan mijn ouders/moeder.

Ik weet echt niet wat ik moet doen! Ik heb as. donderdag al een afspraak met die vrouw!



xx
Hee,



wat voor persoon is die vrouw? Ik denk namelijk dat ze zwijgplicht heeft, dus dan zou ze dingen die je tegen haar verteld niet mogen doorvertellen aan je ouders. Is het echt verplicht dat je ouders instemmen dat jij met die persoon praat?



Wat je ook zou kunnen doen is tegen je ouders (en vriendin) kunnen zeggen dat je niet zo lekker in je vel zit en dat je daarom met die vrouw gaat praten. Je hoeft het niet helemaal uit te leggen wat er met je aan de hand is.



Succes!

xx
Hee,



Wat vervelend om te lezen, maar o zo goed dat je het verteld hebt.

Als je hulp krijgt wordt inderdaad tot een bepaalde leeftijd helaas je ouders ingelicht. Daar kun je niet heel veel aan veranderen. Je kunt wel afspraken maken over wat ze wel tegen je ouders mogen zeggen of niet. Je hebt toch nog zeker wel recht op zwijgplicht. Ze mogen niet zomaar iets aan je ouders vertellen, tenzij het iets is, dat een gevaar voor jouzelf of je omgeving zou kunnen zijn.



Groetjes,

Mia

Ga het vertellen! Je wil graag naar die afspraak, dan moeten je ouders het weten! 


Reageer