Eetstornis

  • 21 August 2022
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Badge

Hee!

Ik ben een meisje van 14 en ik struggle met een eetstornis (denk ik)

Ik eet heel weinig vaak eet ik alleen avond eten en put ik mezelf uit door te veel te gaan sporten en laat ik mezelf soms kotsen als ik denk dat ik iets vets heb gegeten. Ik ben daardoor 2x flauw gevallen. Mijn ouders weten dit alleen niet en ik ben bang dat als ze er achter komen dat ze boos worden. ik ben 1.60 en weeg ongeveer 40 Kilo Maar ik wil heel graag afvallen.

Heeft iemand tips?

 

Xx E<3


4 reacties

Hi @Anoniempje 20 ,

Wat erg dat je in deze moeilijke situatie zit! Als ik jouw topic lees, dan denk ik wel dat je wat hulp kunt gebruiken want bepaalde gewoontes die je hebt zijn inderdaad in lijn met een eetstoornis. 

Ik zou je adviseren om eens langs de huisarts te gaan of om hier met iemand over te praten (zoals een therapeut of juist diëtiste), zo kun je op een gezonde manier toch afvallen.. Dat is wat je immers graag wilt :). 

Je kunt eventueel ook zelf wat meer informatie opdoen op bijvoorbeeld een site als https://www.99gram.nl/

Zorg goed voor je zelf <3 Je kunt het.

Liefs, Junia

 

Alle symptomen klinken als anorexia (zie: Ik heb anorexia | Thuisarts.nl). Het is erg aan te raden om naar de huisarts te gaan zodat je uiteindelijk behandeld kunt worden. Ik zou je echt aanraden om weer meer te gaan eten, niet meer over te geven en proberen tevreden te worden met je gewicht.

Heel veel sterkte

Daarnaast kan dit ook de reden zijn dat je ongesteld word.

Reputatie 7
Badge +6

@It's me again ,

oh, goeie, jij hebt haar andere topic ook al gezien zeker, dus door een eetstoornis kun je ook later of niet ongesteld worden  Weer wat geleerd.

 

Volgens mij heb je ook echt gelijk, want ik vond:

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/182377-anorexia-nervosa-waarom-blijft-de-menstruatie-soms-uit.html

 

Hopelijk helpt dit ook een beetje @Anoniempje 20 

 

Verder weet ik niks.

 

Doei,

SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

Reageer