Vraag

Eetstoornis terug

  • 24 August 2022
  • 3 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hallo lieve mensen ik ben Emma, 15 jaar, 4 gymnasium en ik heb twee jaar lang gestruggeled met anorexia en snijden/een depressie door mijn eetstoornis…

ik ben al een half jaar hersteld van dit alles na lang worstelen en nu ben ik zeker weten gelukkiger dan ooit😄

helaas zijn alle saaie scholen weer begonnen… voor mij nu al 3 weken. ik heb alweer dikke stress en begin de gekke anorexia gedachtes terug te krijgen, ookal was ik zeer tevreden met mijn lichaam en dacht hersteld te zijn. Ik krijg nu weer gedachtes zoals ‘je bent echt dik, ga afvallen’ en voel me weer depressief/wil mezelf pijn doen. 😞 hoe ga ik ooit het 5de schooljaar gymnasium halen als ik nu al de mist in ga?…. Ik weet het allemaal niet meer…

 heeft iemand hier hele handige tips voor? Want ik wil niet alweer dat andere mensen iets over mijn eetstoornis(verleden) weten omdat ik onzeker ben….


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hallo Emma

 

Zelf heb ik gelukkig nog geen ervaring met eetstoornissen. Maar ik wil je wel proberen te helpen. 
 

Volgens mij zou het je goed en deugd doen om het eens met een psycholoog te bespreken. Ze/hij zal je zeker kunnen helpen en tips kunnen geven. En als je een moeilijk momentje hebt op school kan je het misschien zeggen tegen de leerkracht; zij zullen je vast begrijpen. Ik weet natuurlijk je thuissituatie niet maar misschien is het ook wel goed om het met je ouders/voogd of verantwoordelijke te bespreken.

 

Maar ik weet 100% zeker dat je een leuk en mooi meisje bent en dat je door het met andere over te praten dit probleem zeker kan oplossen. Ik hoop in het diepste van mijn hart dat je dit zo snel mogelijk uit je hoofd krijgt. En dat kan je, dat weet ik zeker! 
 

Met vriendelijke groet

 

vraag verdiend een antwoord

Reputatie 6
Badge +3

Hey Emmaniem,

Zolang je een beetje gezond eet en sport, komt het allemaal wel goed!

Probeer er eens met iemand over te praten. Dat kan je mentor/vertrouwenspersoon, vriend(in) of je ouders zijn. Mensen die jou beter kennen, kunnen je makkelijker helpen. Het is niet jouw schuld, en je hoeft je er dus niet voor te schamen!

Jij bent mooi zoals je bent!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi Emmaniem,

ik heb vorig jaar ook anorexia gehad, en ik kwam er  ook niet gelijk vanaf. Ik merk dat ik vooral periodes had waar de enge gedachten weer terugkwamen. Praten met mensen die ik vertrouw hebben mij heel erg geholpen in deze periodes. En toen kwam ik er ook weer opnieuw overheen. Ook ken ik een meisje bij mij op school die ook anorexia heeft gehad, en wij begrijpen elkaar heel goed en helpen elkaar wanneer het nodig is.

Het is misschien fijn als jij hierover praat met iemand die je vertrouwt. Misschien ken jij iemand die ook struggelt met dezelfde soort problemen? Het is dan soms fijn om de struggels te delen met iemand die het begrijpt.

en onthoud: je bent er al eerder overheen gekomen, dan kun jij dit nog een keer. Dat weet ik zeker!

Reageer