eetstoornis, selfharm, mentale abuse, verleden

  • 2 April 2023
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Hoii, uhm tja. Ik ben dus aan het terugvallen met mijn ED en SH…. ik eet dus weinig of niks, maar ik kots het nooit uit enzo, of ik eet juist veel te veel. En ik ben me arm aan het vernaggelen… mijn vader legt heel veel druk op me om naar 3 V VWO te gaan en ik moet alles boven een 6 of 7 staan van hem. En mijn verleden achtervolgt mij ook nog heel erg, ik ben sinds groep 3 gepest door 1 jongen, en ik ben geschopt, geslagen, bedreigd en dat soort dingen door hem. Ik ben ook tegen een muur aan geduwd in groep 5 en toen ging hij me intimideren en bedreigen enzo terwijl zijn hele vriendengroep om ons heen stond zodat ik nie weg kon enzo, en daardoor heb ik geen vertrouwen meer in jongens heb en heel bang ben dat dit weer gebeurdt enzo. En ik heb 50 procent kans om sneller verslaafd te raken omdat 2 van me ooms verslaafd zijn enzo.

Ik wil eig hier niemand mee lastig vallen, maar ik zeg dit maar omdat ik hier echt heel erg mee zit… Ik denk dus dat ik een eetstoornis heb of begin te krijgen, maar ik kan hier thuis niet over praten want mijn vader werkt in het ziekenhuis met mensen die eetstornissen hebben en ik durf hier ook niet met iemand anders over te praten.. heeft iemand miss advies?


2 reacties

Hey,

Da’s niet fijn.

Ten eerste je bent hier niemand tot last, Dit forum is om mensen te helpen en je problemen te bespreken :) .

Praat met iemand, het lucht op. Ik snap dat het moeilijk is. Druk leggen op school is volgens mij iets dat veel ouders doen. (Die van mij wel in ieder geval). Misschien kan je met de kindertelefoon bellen of chatten, want dat lucht ook op. Verder kan ik je niet echt helpen.

Sterkte!

Reputatie 1
Badge

heyy,

ik heb hetzelfde probleem niet met pesten maar ik heb een eetstoornis teminste ik eet gewoon echt net niks ik eet alleen omdat het moet en ik vernagel me arm ook, ik heb wel een paar tips hoe je er voor kan zorgen dat de kans op een eetstoornis minder groot is en dat je minder snel sh doet. en ik weet dat het moeilijk is maar je komt er wel doorheen!

tips:

  • probeer een lijstje met dingen te maken  die je waardeert en waarvoor je het gevoel hebt dat je het waard bent of waar je je fijn bij voelt
  • probeer een dieet lijstje te maken (ik heb er ook een) en als je het gevoel hebt dat er wat bij kan dan schrijf je er iets bij maar niet meteen teveel maar ook niet te weinig begin bijvoorbeeld met per dag een stuk fruit een boterham en een half bord avond eten en dan bouw je het langzaam op en dan elke maand mag je jezelf met iets belonen als je jezelf eraan hebt gehouden
  • probeer zoveel mogelijk scherpe dingen wegteleggen uit je kamer en als je de dwang hebt om sh te doen denk na aan de de leuke dingen in het leven 
  • download de app ¨i am sober” daarin kan je zien hoelang je al clean bent en kan je zien hoe andere ermee omgaan bij de dagen 

en ik weet dat het soms allemaal even moeilijk is maar ik weet dat ook jij dit kan

 

ik hoop dat je er wat aan hebt, sterkte<3

Reageer