Skip to main content
Vraag

eetstoornis, help wat moet ik doen?

• January 22, 2025
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey ik denk dat er iets mis is 

Er zijn vorig jaar vreselijke mensen in mijn buurt geweest die mij van alles hebben wijsgemaakt 

zoals dat ik te dik ben ik dacht hier zelf al zo over maar nu mensen het zeiden bewees dat iets voor mij ik eet nu bijna niks en wat ik eet geef ik over help wat moet ik doen?

6 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 22, 2025

Hey! Wat vervelend zeg, probeer er met iemand over te praten, het liefst je vader of moeder. Dan kunnen zij je helpen, dan word het ook niet erger. 

Sterkte ♡

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 22, 2025

Ik vind het zo lastig om er over te praten anoniem gaat wel maar ik het echt

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • January 22, 2025

Ik snap dat dit lastig is om hier in het echt over te praten, misschien kun je anoniem bv via dit forum of kindertelefoon tips/advies vragen hoe je best zo'n gesprek aangaat? Weten je ouders hier al iets van? 

Je bent goed genoeg zoals je bent xx 

Liefs 

Silence

• January 23, 2025

Hoi,

Je hoeft je hier niet voor te schamen.

Dat mensen je dik noemen is niet persoonlijk. De mensen die dat doen maakt het niet uit wie het is als ze maar hun eigen onzekerheid kunnen wegdrukken.

Het is wel belangrijk om genoeg te eten om je lijf niet ziek te maken. Hiervoor is hulp misschien fijn. Dit kan je zoeken door bijvoorbeeld naar de huisarts te gaan of met een vertrouwenspersoon op school te praten.

Het ligt niet aan jou!

Veel succes!🍀

Groetjes

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 23, 2025

@Silence 
Nee mijn ouders weten niks ik weet niet meer wat ik moet doen ik kan ook niet

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • January 23, 2025

Hoi ​@Sanne s 

Je vertelt dat je heel weinig eet, en dat je ook overgeeft wanneer je wel eet. Dat is een zorgelijke situatie. Je vindt het moeilijk om hier met iemand over te praten, anoniem durf je dat wel. Heel goed van je dat je dit vertelt! Onthoud dat je er niet alleen voor staat.
Je kunt met De Kindertelefoon elke dag anoniem en in vertrouwen van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Een andere website waar je steun en informatie kunt vinden, is https://www.99gram.nl. Ook daar kun je anoniem chatten, als je dat wilt. 

Veel sterkte! Groetjes,

Mariska