Vraag

eetstoornis en zelfbeschadiging

  • 29 June 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
Badge

haii, ik weet niet precies hoe het werkt hier en wat de bedoeling is van de topics, maar ik voel me gewoon best wel slecht en ik wilde het ergens kwijt. Ik heb een eetstoornis en de afgelopen gaat het gewoon slecht, ik heb eetbuien waarna ik overgeef, het lukt me niet om iets aan school te doen omdat ik de hele tijd aan mijn lichaam, eten, calorieën enzo denk. Vannacht was ik ook in paniek, omdat ik het gevoel had te veel gegeten te hebben en de eetstoornis is gewoon zo sterk. Ik ben zo moe en ik ben er zo klaar mee, maar het geeft me zo'n comfortabel gevoel en voor mijn gevoel mag ik er nog niet van herstellen, omdat ik nog geen ondergewicht heb. Ook heb ik de drang om mezelf te beschadigen, maar het kan niet echt, omdat het zomer is en ik niet wil dat mijn ouders weer teleurgesteld zijn als ik terugval. Ik ben ook zo bang dat het op school nu helemaal fout gaat met mijn cijfers en dat ik weer veel ga aankomen. Ik wil dit gewoon niet meer, maar waarom lukt het me niet om te stoppen? Ik wil niet zeuren of iets ofzo, maar ik moest het gewoon even kwijt en ik dacht misschien herkent iemand zich hierin en heeft tips :)


2 reacties

Badge

hi,

als eerst wat super knap van je dat je uberhaubt probeert te genezen.

en nee je zeurt niet.

Ik heb zelf ook boulimia gehad en dat is inderdaad heel naar.

als eerst wil ik je voor school als tips even ga in gesprek met je mentor zei kan je echt helpen.

als je ook op school eten uitspuugt dan kan het fijn zijn om als je naar de toilette gaat een vriend/vriendin mee te nemen zodat je zeker weet dat je het niet doet ( zou wel iemand doen die  er vanaf weet )

voor thuis is het gewoon belangrijk om balans te vinden. zo als je een eetbui op voelt komen eet dan eerst wat fruit stel je hebt dan nog steeds zin in iets gun jezelf dan wat lekkers.

als je een calorien teller hebt verwijder hem i know dat is moeilijk maar het helpt wel.

en hang bij de toilet of waar je het ook doet een papiertje met ik ben het waard om te eten of een andere motiverende tekst.

hopelijk heb je hier iets aanđź’“

 

groetjes...

Reputatie 6
Badge +4

Hoi, wat goed dat je hier je verhaal hebt neergezet. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. En @i_dont_know heeft goede tips gegeven, hopelijk helpen die jou ook.

Groetjes Ab W

Reageer