eetstoornis en school

  • 28 August 2018
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
helloow

Al een tijdje heb ik problemen met eten. Ik ben in korte tijd meer dan 10 kilo afgevallen terwijl ik een gezond gewicht had. Nu heb ik ondergewicht, maar ben nu wel tevreden met hoe ik eruit zie. Ik heb alleen heel erg moeite met eten. Ik ben heel erg met calorieen bezig en met het compenseren daarvan d.m.v bewegen. Ook voel ik me heel kut als ik meer eet als iemand anders. En dat probleem heb ik dus op school. In de lunchpauze eten de meeste mensen maar 1 boterham of zelfs niks. Daardoor vind ik het moeilijk om meer te eten, en gooi ik het dus weg terwijl ik het wel nodig heb. Ik weet dat als dit zo door gaat ik nog meer afval en dat wil ik niet hebben jullie tips?

Groetjes

4 reacties

Hey Anoniempje6

Je hebt problemen met eten. Lastig is dat. Ik vind het alvast goed dat je niet meer wilt afvallen. Momenteel ben je tevreden over hoe je eruit ziet.

Ik raad je aan om hier met iemand over te praten. Je beseft vast zelf dat dit niet gezond is. Vind je het ok om naar de huisarts te gaan? Je mentor of een vertrouwenspersoon kunnen je ook helpen.

De huisarts kan je onderzoeken, en vaststellen wat een gezond gewicht voor jou zou zijn. Op die manier heb je zekerheid. Je huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar een diëtist, die je kan helpen met het opstellen van een goed voedingspatroon.

Groetjes
Kenshin
Hoi Anoniempje6!

Wat een lastig probleem is het toch een eetstoornis. Als eerste wil ik zeggen dat ik het heel knap vind dat je niet verder wilt afvallen!

Ik zou in ieder geval praten met iemand die je vertrouwd. Vertel wat je denkt dat de oorzaak is dat je er moeite mee hebt. En over dat op school, ik snap je heel goed. Maar het feit dat andere weinig eten mag niet jou probleem worden. Het is natuurlijk heel vervelend degene te zijn die het meest eet. Maar als dat is wat voor jou nodig is, is dat goed!
Wat Kenshin al zei, een diëtist kan misschien helpen met je voedingspatroon.
Praat erover en hopelijk komt het snel goed!

Lieve groetjes Piehelp
Hoi,

Allereerst vind ik het erg knap van je dat je je er bewust van bent dat het eigenlijk niet goed was om af te vallen en dat je nu moeite hebt om ermee te stoppen. Dat is al heel wat!

Ondergewicht is helaas echt niet gezond, dus ik vrees dat je toch wat zal moeten aankomen. Daarom lijkt het mij ook verstandig om dit met je huisarts te bespreken. Aankomen kun je beter op een verantwoorde manier doen en daar kan je huisarts (of eventueel een diëtist(e)) je goed mee helpen. Daarnaast wil je eigenlijk ook niet aankomen, omdat je jezelf nu mooi vind. Echter word jij van een paar kilo echt niet lelijker! Je blijft nog net zo mooi! Dit is iets wat jij je ook moet realiseren en hulp kan daarbij fijn zijn.

Je vergelijkt heel erg wat jij eet met anderen. Los van je problemen, is dat sowieso iets nutteloos om te doen. Iedereen heeft namelijk een andere spijsvertering. Ik heb een vriend, hij eet echt 3x zoveel brood op een dag dan ik. Toch is hij echt een stuk dunner dan ik!

Onze vertering werkt zo anders, dat je er echt niks mee op zou schieten om inname van voedsel te vergelijken. Dat is iets persoonlijks! Dus let vooral op wat JIJ nodig hebt :)

Ik hoop dat je vindt wat je nodig hebt :)

Gr. Pin
helloow

Al een tijdje heb ik problemen met eten. Ik ben in korte tijd meer dan 10 kilo afgevallen terwijl ik een gezond gewicht had. Nu heb ik ondergewicht, maar ben nu wel tevreden met hoe ik eruit zie. Ik heb alleen heel erg moeite met eten. Ik ben heel erg met calorieen bezig en met het compenseren daarvan d.m.v bewegen. Ook voel ik me heel kut als ik meer eet als iemand anders. En dat probleem heb ik dus op school. In de lunchpauze eten de meeste mensen maar 1 boterham of zelfs niks. Daardoor vind ik het moeilijk om meer te eten, en gooi ik het dus weg terwijl ik het wel nodig heb. Ik weet dat als dit zo door gaat ik nog meer afval en dat wil ik niet hebben jullie tips?

Groetjes


Wow dat van het vervelend vinden als mensen minder eten dan jij vind ik ook echt irritant, ik weet ook niet wat je eraan zou kunnen doen qua snelle oplossing, een slome oplossing is er met iemand over praten.

By the way, hoe blijf je nu oo gewicht?

Reageer