Eetstoornis? Depressie? Ik weet het niet...

  • 12 May 2023
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey hey..
Ik heb in de afgelopen tijd best veel meegemaakt. Ik spreek dan over de afgelopen 2 maanden. In die tijd is er dit gebeurt:

  • 2x opname in het ziekenhuis voor zelfmoordpoging
  • Ambulance opgebeld door vrienden die opeens voor mijn deur stonden
  • 3x in contact gekomen met politie voor weglopen

 

Ja.. Kort samengevat.. Het gaat me niet meer. Alleen nu wil ik ------------- een zelfmoordpoging gaan proberen. Ik ben echt op.. Ik kan echt niet meer. En wil dat het deze keer wel lukt. Ook heb ik de laatste tijd heel veel moeite met eten. Ik heb mezelf een streng eetschema opgemaakt. Waar ik me aan moet houden. Vandaag heb ik ook maar 2 boterhammen gegeten. Waardoor ik dus honger heb. Maar ik moet luisteren naar de stemmen in mijn hoofd… Heeft iemand hier ook last van? Ik zoek hulp.. Maar durf het niet meer te vragen. In een dossier van mij heb ik gevonden dat men ouders zijden tegen het ziekenhuis dat ik aandacht zoek. Alleen… Ik heb ook aangegeven dat eten moeilijk is en men mama zegt dat ik gewoon normaal moet doen.. Maar als ik online een eetstoornis test doe.. Zeggen ze dat ik een beginnende eetstoornis heb. Maar ik durf niemand hier over aan te spreken… Iemand die raad weet.. En ik wil deze keer echt dood..  ----------------Thuis is zo moeilijk… En ik ben alles beu :( iemand die me kan helpen of tips/raad geven? :(

 

Groetjes xxx

Lunatjeee.xoxo

 

 

-Bericht aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6-


2 reacties

Badge +1

Hoi lunatjeee.xoxo,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes,

RomeeV

De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Hoi lunatjeee.xoxo,

Ik snap je helemaal. Hoe je je voelt en waarom je het doet.

Zelf heb ik er ook last van alleen iets minder erg. Ik probeer zelf gewoon altijd positieve dingen in mijn hoofd te stampen. Het is moeilijk en dat snap ik.

Maar alsjeblieft, geef nog niet op! Ik weet dat jij veel sterker bent dan je zelf denkt en ik heb vertrouwen in jou dat je dit nog kan volhouden! Het is nog lang niet het einde voor jou.

En als de dingen toch niet gaan denk er dan aan dat: Als de grote dingen in het leven tegenzitten, denk dan aan de kleine dingen. Het hoeft echt niet groot of belangrijk te zijn.

Het kan iets zijn zoals: regen op de ramen of het geluid van vuur in de openhaard. Denk aan de dingen die je zou missen en die je misschien nooit meer zou kunnen doen.

Het is lastig of misschien klinkt het zelfs onmogelijk, maar ik geloof in jou. Er is zoveel meer aan een persoon dan alleen de buitenkant of de geschiedenis. Er gebeurt zoveel moois om je heen wat je misschien nog nooit is opgevallen. Probeer daar op te letten en alleen daar op.

En met het eten hoeft dat ook echt niet in één keer te gaan. Doe het stapje voor stapje. Denk er maar aan dat je blij mag zijn dat je het eten wat je voor je hebt mag eten.

En dan klink natuurlijk echt als zo'n oude dame die zich ermee bemoeit, maar probeer het maar eens. 

Alsjeblieft, geef nooit op. Er is altijd iets dat wel belangrijk is en als jij niet zo'n ding of persoon hebt ben ik het. Ik geloof in je en ik ben er voor je als je ooit wil praten oke?

 

Ik hou van je en ik geloof in je. Zet 'm op!

 

Groetjes FAnoniem <3

Reageer