Skip to main content

eetstoornis

• July 19, 2025
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Hoi,

ik ben net 16 jaar geworden en ik heb sinds m’n 11de (dus ongeveer 4/5 jaar) al een eetstoornis. Het begon eerst onschuldig maar ik ging een keer op de weegschaal staan toen ik 11 was en ik zag het cijfer 35 staan en ik voelde me blij maar ik wist niet helemaal waarom. Toen ik 13 was stond ik inmiddels al 4 keer per dag op de weegschaal en als ik ook maar 100 gram zwaarder was dan moest ik van mezelf een maaltijd overslaan. Toen ik 14/15 was at ik gewoon dagen helemaal niks. En nu wil ik er eigenlijk gewoon vanaf ik ben moe van deze strijd elke dag, er gaat geen dag voorbij dat ik mijn calorieën niet tel. Ik heb het in deze 5 jaar nooit tegen iemand verteld omdat ik de controle over eten en calorieën tellen elke dag niet kan loslaten maar vandaag besef ik dat ik echt hulp nodig heb.

mn familie merkte het wel want ik viel natuurlijk enorm af en heb ondergewicht maar ik druk het altijd weg met een smoesje. 
En heel, eerlijk dit is pas de eerste stap die ik heb gezet in 5 jaar maar ik schaam me om het te zeggen tegen een familielid want ik ben gewoon bang dat ze het niet begrijpen

5 reacties

• July 20, 2025

Hallo,

Wat dapper dat je dat op het forum durft te vertellen!

En ik denk niet dat je familie je verkeerd zal begrijpen. Zo'n eetstoornis is namelijk heel moeilijk en schaamtevol.

Als je echt niet durft, kun je ook nog naar je huisarts toe. Je kan contact met hem/haar opnemen zonder dat je familie het hoeft te weten. En hij/zij kan jou natuurlijk het beste helpen.

En als je dat ook niet wilt, kun je ook op internet kijken (bijvoorbeeld op Thuisarts.nl)  voor tips om ervanaf te komen.

Veel succes en liefs van mij❤️❤️

• July 24, 2025

Hi lieve ​@Sami9002 ,

Knap dat je het toch hebt verteld hier 😘❤ Ik sluit me aan bij ​@natuurlijk_roodharige , je hoeft je écht niet te schamen en je kunt er helemaal niks aan doen❤ Ik denk dat je familie je juist graag wil helpen❤

Deze site heeft mij soms wel geholpen, miss heb je er wat aan ❤: https://www.proud2bme.nl/

Er was volgens mij ook nog een andere site waar je kan chatten, maar kan die niet meer vinden🙈

Veel liefs❤

• July 24, 2025

Hallo ​@Cantaloupe , bedoel je Home - 99gram.nl, alles over eten, gewicht en uiterlijk?

@Sami9002 dat is echt een hele goede site over dit soort dingen, er staan artikelen op die je kunnen helpen en je kunt er ook chatten.

Veel liefs van mij❤️❤️

• July 24, 2025

Hoi ​@natuurlijk_roodharige ,

klopt idd🙃❤

Liefs ❤

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ai ai, een eet stornis is moeilijk. misschien kan je het er met iemadn over hebben? En hoe gaat het nu met je?

xx liefs Wolf 🐺