Vraag

eetstoornis?

  • 12 December 2021
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Reputatie 1

Hey

Heb ik een eetstoornis of niet ?

Een jaar geleden ben ik begonnen met pro ana en ben ik heel veel afgevallen ik had ondergewicht en dat vond ik fijn. Ik wilde nog meer afvallen maar ben toen alleen maar meer gaan eten. Ik eet nu echt veel te veel en walg van mezelf ik weeg nu teveel en mijn ouders vinden dat ook. Ik word er gek van waarom kan ik niet gewoon weer volhouden niet te eten en ondergewicht te krijgen nou weeg ik veel te veel en i hate it ! Iemand enig idee wat dit is en hoe ik er mee kan leven ? 


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

ik heb een vraag voor jouw, namelijk hoe oud ben jij (jaar is voldoende).

Wat ik weet van mijn ouders is dat het niet goed is om af te vallen als jongere. Je lichaam gaat dan de standaard hoeveelheid reserves (vet) verhogen. Dit merk je dan voor de rest van je leven, omdat je, als je dan “normaal” gaat eten, je dik word. je lichaam krijgt namelijk meer voedingstoffen binnen, en wil die dan meteen als reserves hebben, gezien je daarvoor als kind altijd weinig voedsel had. dit zorgde ervoor mensen vroeger beter konden overleven, maar nu is dat vrij ongewenst. Probeer je zelf dus onder controle te houden. niet teveel, niet te weinig, en denken over afvallen als je echt helemaal volwassen en volgroeid bent (rond 25 is je lichaam helemaal volgroeid). dan kan het namelijk geen kwaad meer.

Reageer