Skip to main content

hey, ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik denk dat ik misschien een eetstoornis heb. Ik weet niet wat ik moet doen, ik weet niet hoe ik beter kan en wil worden. Ik durf het niet tegen mn ouders te vertellen.

Hey, ik snap dat je het niet tegen je ouders wilt/durft te zeggen maar doe dit juist wel, ze zullen als je het ze rustig vertelt vast niet boos worden en ze zullen samen met jou misschien wel hulp gaan zoeken, of vertel het anders tegen je beste vriendin? blijf goed en gezond eten en dan komt alles (in iedergeval veel) wel weer goed.


Hoi,

 

Wat goed dat jij je vraag stelt op ons forum.

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Mariska


Hoi,

Het is inderdaad heel lastig om zoiets aan je ouders te vertellen, maar het aan je ouders vertellen lucht vaak toch uiteindelijk heel erg op. En geeft ook wel hoop omdat je met je ouders de goede hulp kan gaan zoeken. En omdat je steun hebt van je ouders. 

Het hier op het forum stellen van je vraag is al de eerste stap omhoog, maar ik zou je wel echt aanraden om het tegen je ouders te vertellen of anders door middel van een brief, of een appje, of iets anders..

 

Vlindertje


Hey,

ik snap je helemaal, ik heb precies hetzelfde.

Mij lijkt het heel spannend om het te vertellen, daarom doe ik het ook niet :(

Maar als ik jou was, zou ik het wel gewoon zeggen. Misschien is via Whatsapp minder eng?

X Isa


Hi, 

Ik snap dat je het heel erg spannend vindt om te vertellen, maar het kan wel enorm opluchten. Je hoeft er niet alleen mee rond te lopen, dat wordt op een gegeven moment ook heel erg zwaar. En als je het vertelt, kun je ook hulp ontvangen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 16+ bent, kun je ook naar de huisarts gaan en daar je verhaal doen. De huisarts heeft dan beroepsgeheim en mag alleen iets tegen je ouders zeggen als je daar toestemming voor geeft (behalve als je een gevaar voor jezelf bent). Je zou het dus ook misschien eerst tegen je huisarts kunnen zeggen en wellicht voel je je daarna meer op je gemak om het tegen je ouders te zeggen of je vertelt het bv samen met je huisarts. Ook zou je altijd naar een vertrouwingspersoon op school kunnen gaan of misschien heb je wel een hele goede vriendin? 
 

Oh ja: vind je het praten zelf spannend en denk je bv dat je niet goed uit je worden zal komen ofzo, dan kan je ook altijd een brief schrijven waar je alles in zet en die geven.
Succes en sterkte! 


Reageer