Vraag

eetstoornis

  • 20 September 2020
  • 5 reacties
  • 126 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

ik ben een meisje van 15 jaar oud en heb sinds m’n 13de een eetstoornis. Mijn bmi op dit moment is ook 13,6… Ik weeg 38 kilo, ben 1,67 lang. Ik vind mezelf op dit moment ook niet super dik ofzo ( er mag zeeeeker wel wat vanaf) maar ik ben vooral heel bang voor eten. Het liefst eet ik 200 calorieën per dag en sport ik dat er allemaal weer af.  Ook zit ik veel op pro ana websites. Bijna elke heb ik een mental breakdown, word er super ongelukkig van, val soms flauw, m’n hoofd zit zo vol dat ik niks meer onthou en alles teveel voor mij is. En nog een dingetje is dat maar 1 vriendin het van me weet en verder helemaal niemand, zelfs mijn ouders niet. Alleen zij woont 2 uur van mijn huis vandaan.  Mijn ouders hebben wel iets door maar ik ben super goed ik dingen verbergen.

Ik weet op dit moment echt even niet meer wat ik moet doen en voel me ongelukkig. Dus is er iemand die weet hoe ik hier vanaf kan komen ? :( 


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hee vervelend dat je dat hebt maar je kan er niet zomaar van af komen ik ben een meisje 14 ben 1,66 lang en weeg 42 ik ben ook best dun maar het is belangrijk dat je elke dag iets eet en teminste goed water blijft drinken ik zou het misschien toch aan iemand vertellen die je vertrouwd of iemand op school want als het zo door blijft gaan dan is dat niet goed voor jou en je lijf ik vond eerst ook altijd dat ik te dik was en at op dat moment ook veel minder maar ik ben er vanaf gekomen ik had het niet heel erg maar je moet het niet te ver laten komen dus hoe moeilijk het ook is vertel het aan je ouders of iemand want er belanden hier door helaas genoeg kinderen in het ziekenhuis en dat wil je niet. 

groetjes ik hoop dat het beter gaat.

xx

Hallo,

Moeilijk zeg.
Inderdaad wat er al boven staat doe het in stapjes, eet steeds een klein beetje meer.
Hoef echt niet in een keer, je kunt het beter langzaam en goed doen dan snel en dat je weer terug valt.
Kind je bent goed zo als je bent, het  maakt niet uit hoe je er uit ziet het gaat er om wat er van binnen zit.
Het gaat om de persoon wat er inzit.
Is het toch niet handig dat je ouders het weten? zij staan toch het dichtste bij je.
Weet dat het super spanend is om het te vertellen, het zal wel helpen.
Het zal een moeilijke weg worden maar geloof me echt als je er iedere keer heel even door zet en even over je grenzen van je 200 calorieën per dag dieet zet dan gaat het een stuk beter.
Het gaat niet makkelijk worden je krijg terug vallen maar blijf klimmen.
Heb een doel voor ogen wat je wil bereiken.
En kijk niet naar anderen, veel dingen zijn schijn, niemand heeft een perfect leven,
je mag laten zien dat je het moeilijk heb, dan kunnen ze je helpen.
Je kent het gezegde: bij de herkenning begint de genezing?

Hoop dat de zon snel weer in jou gaat schijnen.
Liefs,

Angelv  

Vind zo spoedig mogelijk professioneel hulp. Niemand vind iemand met anorexia mooi, doe dit jezelf niet aan want je kan permanente schade oplopen vertel het je ouders morgen ochtend direct.

Hallo,

Moeilijk zeg.
Inderdaad wat er al boven staat doe het in stapjes, eet steeds een klein beetje meer.
Hoef echt niet in een keer, je kunt het beter langzaam en goed doen dan snel en dat je weer terug valt.
Kind je bent goed zo als je bent, het  maakt niet uit hoe je er uit ziet het gaat er om wat er van binnen zit.
Het gaat om de persoon wat er inzit.
Is het toch niet handig dat je ouders het weten? zij staan toch het dichtste bij je.
Weet dat het super spanend is om het te vertellen, het zal wel helpen.
Het zal een moeilijke weg worden maar geloof me echt als je er iedere keer heel even door zet en even over je grenzen van je 200 calorieën per dag dieet zet dan gaat het een stuk beter.
Het gaat niet makkelijk worden je krijg terug vallen maar blijf klimmen.
Heb een doel voor ogen wat je wil bereiken.
En kijk niet naar anderen, veel dingen zijn schijn, niemand heeft een perfect leven,
je mag laten zien dat je het moeilijk heb, dan kunnen ze je helpen.
Je kent het gezegde: bij de herkenning begint de genezing?

Hoop dat de zon snel weer in jou gaat schijnen.
Liefs,

Angelv  

Heel erg bedankt voor deze lieve tekst. Ik heb het vandaag tijdens een privé gesprek een beetje duidelijk gemaakt aan mijn mentor en die zal er een beetje op letten. Heb over 2 weken weer een gesprek met hem. 

Vind zo spoedig mogelijk professioneel hulp. Niemand vind iemand met anorexia mooi, doe dit jezelf niet aan want je kan permanente schade oplopen vertel het je ouders morgen ochtend direct.

was het allemaal maar zo makkelijk

Reageer