Vraag

eetstoornis

  • 7 June 2019
  • 2 reacties
  • 271 Bekeken

Badge

GROTE TRIGGER WAARSCHUWING Heeyhoi, ik ben een meisje van 13 en ik heb problemen met eten. Rond januari ging gewoon lekker elke dag sporten (1/2 uur). dat heb ik rond een maand volg gehouden, maar opeens had ik er geen zin meer in. Alleen ik wou zo graag afvallen en niet aan komen. Effe info over mij: ik ben 1,69 en ik ben 57kg als ik geld heb koop ik eten (ongezond) heel veel en ik eet dat in 1 dag op.
Maar mij moeder vraagt zich altijd af waar ik het laat. Want heel het gezin is zogenaamt ‘dik’ mn zusje heeft overgewicht ze is 1,71 en weeg 80/90 kg. Mn zus dr gewicht weet ik niet maar ze sport en eet ‘gezond’ als wij kijken want als je in haar kamer kijk JEZUSSS alleen maar snoep, koek, chocolade. Maar goed zij is 17 jaar en 1,60 lang. En mn moeder is ook’dik’ UGH ik wil het geen dik noemen zo noem je niemand😕. Maar ze heeft allerei ziektes ze heefy huidkanker, ze HAD baarmoederhalskanker, ze heeft medicijnen voor haar schildklier want die werken niet meer en heeft iets in haar rug dus ze kan niet 1 min lang staan.

Maar goed verder met mn verhaal. Dus ik wou afvallen maar dat werkte voor mij niet met sporten. Ik ben altijd degene geweest die gewoon in de ochtend 8 boterhammen naar binnen duwt. En ik ben in figuur zo ik ben ‘dun’ ALLEEN mn dijen niet en dat is zo K.U.T. Als ik zit splatten ze uit.🙄 dus drm wou ik afvallen en sporten zo dat mn dijen dunner zouden worden. Toen ik stopte met sporten at ik nog meer dan eerst.

En toen ging ik me beseffen als ik eet en had dan uitkots is het niet in mn lichaam geweest dus dan kan ik ook niet aankomen. Dus ik deed dat elke dag nder de douche want de wc was bij de woonkamer. Maar toen na een tijdje ging ik me beseffen van maar ik wou afvallen. Dus wat deed ik. Ik at de heledag niks meer en alleen avond eten wat dat kan ik dan na het eten uitkotsen. Ik had regels voor me zelf gemaakt dat ik zo min mogelijk moest pakken zo dat ik niet zo veel hoef uittekotsen. Ik ging op internet opzoek naar wat ik aan het doen was. Ik kwam al gauw uit op bolimia en anorexia. Toen ik dat had ondekt ging ik HEEL het internet leeg halen met info over die dingen ik kwam al gauw terecht op een Pro-Ana website. Ik heb daar goede tips vandaan gehaald.

Op een avond zat ik te janken in mn bed van wrm ik dit eigelijk doe. Ik had me die dag uitgehongerd (ik deed het niet elke dag namelijk omdat hoofd dacht wat DOE JE IN HELLS NAAM dus ja zo ging die gevecht dag in dag uit ) toen ik uitgejankt was wou ik het aan mn moeder vertellen wat er aan de hand was met mij toen ik het had verteld was ik opgelucht. Ze reageerde fijn ze zei pak iet te eten doe dat doe dit. Want die dag had ik alleen heel klein beetje avond eten op ik had het meeste in een zakdoek gespuugd. Ik deed net als of ik aan het snuiten was . Toen in het moeder verteld had zei ze die dingen dus en het ging een tijdje goed met dat ik “normaal” at maar niemand zag wat er in mn hoofd afspeelde. Ik ben 2weekjes verder en het begon weer ik heb 5 dagen met ideen gelopen en ik wou niet ochtend en middag eten eten . Ik lieg tegen mn moeder dat ik heb gegeten en wat ik op mn brood heb gedaan. Nu deze ochtend ben ik alleen ik mn woonkamer mn zus heeft uitval en mn zusje is ziek en me moeder een beetje maar die blijft elke ochtend wel wat langer liggen ik ben ook heel zelfstanding namelijk. MAar wat ik dan doe is brood pakken tegen me hand aan wrijven en er liggen kruimels ik gooide het brood weg en zet het bord voor mij zodat als mn moeder de woonkamer inkomt dat ze ziet dat gegeten heb. Trouwens ik word 05:30 wakker ik ga 06:05 naar beneden en als ik mn zusje wakker maak komt ze rond 06:45 naar beneden omdat ze altijd doorslaap. En me zus blijft boven alleen als ze wilt eten of drinken komt ze maar gaat ze weer naar boven met dat. Mn zus heeft trouwens een depresie .

Ik heb me ook al meerdere keren gesneden. Maar hier zit ik dan alleen op de bank met een bord voor mij en mn verhaal te schrijven. IK WIL ZO GRASG ANOREXIA HET MAAKT ME NIET UIT ALS IK ZIEK BEN ALS IK MAAR DUN BEN EN NIET AANKOM. Ik weeg mezellf vaak (als ik dat ding kan vinden) want zoals ik zei mn zus sport dus ze wilt zich kunnen wegen ze heeft de weegschaal van mn moeder gejat . Ze doet dat bij alles. Ik wou die ding vinden dus ging ik opzoek hij lag onder haar bed dus pakte ik hem en verstopte hem toen iedereen weg was uit het huis en zij alleen is. Ze gaat altijd dingen steleb van mn moeder ze hasd vgm door dat de weegschaal weg was onder haar bed. Ze had hem gevonden waar ik hem had verstopt. Dus ze is. DOOr mn kamer heen gegaan. Maar ja ik kwam van de winkel thuis mn moeder en zusje. WARen mee en mn zus gaf me een vuile. BLik en ik begreep niet wrm dus ik ging kijken en BINGO de weegschaal was weg. Ik denk dat dit zo een beetje mn verhaal haal is heb je vragen of dingen tezeggen laat het me weten xxxx 

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 


2 reacties

Reputatie 3
Badge

ik heb echt precies hetzelfde als jij ik wil zo f**cking graag afvallen maar het lukt niet erg goed want ik vind mezelf veel te dik maar ik krijg alsnog vaak eet buien kotsen lukt me niet maar ik eil echt afvallen ik wil geen anorexia krijgen ik ken iemand die dat heeft zij is in het ziekenhuis gekomen en ligt daar soms een paar maanden en bij het anorexia gedeelte van het ziekenhuis word je letterlijk opgesloten tenminste als je ja zegt maar dat boeit niet mijn moeder laat mij geen maaltijden overslaan.

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: het vragen om, of het geven van schadelijke tips is niet toegestaan.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi. Ik heb annorexia. Ik leef meer dan de helft van my leven met deze ziekte. (Ik kreeg mijn diagnose toen ik zeven was ).  Mijn familie en vrienden hebben zich van mij afgekeerd. Ik ben alleen sinds mijn 12de.  Een eetstoornis stoot anderen af, net zo lang tot dat je alleen je kerst moet vieren.  Ik heb 1 ziekhuis opname achter mijn rug. Ik werd behandeld als een idiote en ik mocht niets. Zelfs als ik naar de wc ging zat een of andere  mens naar mij te staren. . Voor mijn deur stond iemand van de veiligheid. Ontsnappen is moeilijk, heeft mij 1 week gekost om het raam open te schroeven.  Opname dreigt zodra ze merken dat je snel bent afgevallen of ondergewicht hebt. 

Ik heb mijn puberteit gemist. Ik ben 16, ben nog niet ongesteld en mijn puberteit begon pas een half jaar geleden. 

Ik had voedingsstoffen te korten. Was vaak moe, mij  gevoel voor warm en koud was ontzettend schlecht en mij  lichaam begon mijn spieren te verbranden. Ik moest heel hard sporten om spierkracht te behouden, wat ervoor zorgde dat mijn lichaam uitgeput werd en ik lichte blessures kreeg. 

Ook was ik super lelijk. Het liefst zou ik een foto willen plaatsen, om jou te laten zien hoe lelijk je kunt eindigen als je blijft afvallen en er ongezond in mee gaat, zoals jij lijkt te doen. Uitstekende botten, ingevallen gezicht, slap. 

Ik heb hier nooit zelf last van gehad, maar van lotgenoten heb ik vaak de volgende gevolgen gehoord: eetbuien, botpijn, haarverlies (een van die meisjes had nauwelijks haar), rotte randen (komt van het overgeven, je maagzuur tast je tanden aan), maagklachten etc. Oh en een persoon die ik mocht leren kennen,  kreeg keel kanker van het overgeven. 

Ik heb geleerd met mijn eetstoornis te leven, ermee samen te werken en ermee te groeien. Ik raad jou hetzelfde te doen. Als het je gaat om dun zijn, raad ik je aan vooral eiwitten, noten, groenten en fruit te eten in hoge hoeveelheden, combineert met 5-6× per week sport. Dat is niet alleen goed als je opzoek bent naar je droomlichaam, maar ook gezond voor je. 

Ga  niet doorgaan waarmee je bezig bent. Dat is lui. Ga echt eens hard voor je doelen werken. 

Reageer