Vraag

Eetstoornis

  • 5 January 2019
  • 9 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds anderhalfjaar geleden ben ik erg onzeker geworden door mijn figuur, en daar heb ik nog steeds last van.. Ik heb vingers in mijn keel gestopt (je weet denk ik wel wat er dan gebeurt), ik heb dagen gehad dat ik weinig at en veel sportte.. Zelfs mijn moeder zegt dat ik wel wat af mag vallen, het is dus ook een beetje mijn omgeving die zegt dat er wat af mag.. Soms weet ik niet eens meer wat de realiteit is.. Of het mijn vriendin, zus, moeder of mijn "vriendin" als je begrijpt wat ik bedoel... Ik heb nog steeds dat ik denk: ik stop ermee, zodra ik dat 'perfecte' lichaam heb.. Mijn vraag is: Hebben jullie tips? Ik word helemaal gek van mijn gedachten. Is er ook iemand die dit herkent? M.V.G. Anomynous!

9 reacties

Heyy
het klinkt misschien saai of misschien heb je het al duizend keer gehoord: maar leer accepteren wie jij bent!
ik heb altijd te horen gekregen dat ik een ‘anorexiagevalletje’ was, omdat ik mager ben. Ik heb geleerd om te accepteren dat dat is wie ik ben.
wat andere mensen zeggen moeten ze lekker zelf weten!
als je er echt mee zit dat je moeder dit tegen e zegt, kan je dat misschien proberen te zeggen. Van ‘he mam, ik vind het eigenlijk echt heel vervelend dat je dat zegt, want ik zit er best wel mee’

misschien kan zij je helpen, maar ze kan er in ieder geval proberen rekening mee te houden!
ik hoop dat dit je een beetje helpt.
Hey,

wat vervelend dat je je zo voelt.

Zoals Maudxxx al zei: "Leer accepteren wie je bent".

Heb je je BMI al een berekend? Dit geeft aan of je overgewicht, ondergewicht of normaal gewicht hebt.

Kan je niet naar een diëtiste gaan? Deze helpt je met het opstellen van een goed dieet zodat je kan afvallen of juist aankomen.

Als je moeder dat soort dingen zegt kun je er ook eens met je vader over praten. Misschien kan hij met je moeder erover praten, zodat het stopt.


Succes!
Hey!

Zoals Maudxx al zegt, is het belangrijk om te accepteren hoe je bent.

Het kan zijn dat je moeder gelijk heeft, maar zolang jij het niet met haar eens bent hoef je er niets aan te veranderen.

Wil je dat wel, zou ik dat op een verantwoordelijke manier doen en niet door een vinger in je keel te steken. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op de website van het voedingscentrum, ook deze pagina kan handig zijn.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes, Anoniempje
Anoniem06

Ik ben denk ik ong 56 kilo 165cm en 13 jaar mijn dat BMI geval zegt dat ik overgewicht heb!
Waar heb jij je BMI berekenend?

Ik heb het namelijk ook even gedaan voor je en dit was de uitslag:
Je BMI is 20.6, dit betekent dat je een gezond gewicht hebt voor je lengte. Behoud dit door gezond te eten en te bewegen.
Ik heb het zo gedaan!

Misschien heb ik ook wel niet goed gekeken!
Bij 165 cm en 56 kg kom ik uit op 20 dus healthy.
Anonymous13
vergeet niet dat leeftijd ook meespeelt. Zelf al zou dit tabel aangeven dat je overgewicht hebt, het zou geen rekening houden mer je leeftijd en daardoor nog steeds niet kloppen.

daarbij is er een heel reeele kans dat je nog gaat groeien, waardoor je anders gaat worden qua bmi en gewicht.
Hey!

Ik ben het met Maudxx eens, je zit nu in de pubertijd en moet dus inderdaad nog groeien, ook is het normaal dat je nu wat "dikker" bent dan toen je klein was, omdat je nu meer eet en je hormonen niet echt meewerken. Daarom raad ik de website van het voedingscentrum aan, zij houden namelijk rekening met de leeftijd.

Groetjes, Anoniempje

Reageer