Skip to main content
Vraag

Eetproblemen op kamp

• July 4, 2026
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img

yoooo, ik was dus op  kamp en toen had ik nogal een probleem met eten ik at niks en de laatste avond boden mensen mn aan om eten te halen ik wou niet want ja gwn en daarna op de fiets terug naar de tenten ben ik licht in mn hoofd vervolgens als we er zijn moet ik met iemand van de begeleiding mee naar een vrijwillergersfeest omdat ik wat moest eten ik wou dat niet dus ik ging baar me tent die begeleider liep met me mee en gaat met andere begeleiders praten vervolgens komt er een andere begeleider met me mee omdat ik mn tanden moest poetsen en die was zo van ja je moet echt wat eten en ik was zo van ik hoef niet en zij was zo van jawel en ik zei teon ik neem wel kauwgom en toen zei ze kauwgom is geen eten en ik zei in principe wel want er zitten calorien in, vervolgens gaan we ergens zitten en verteld ze mij haar halvr levensverhaal en dat ze echt wel ziet hoe weinig ik heb gegeten afgelopen week en dat ik alleen maar low kcal dingen pak.

vervolgens moet ik een appel eten en zij moetst er bij zijn want ze zei ja heel leuk dat jij nu kan zeggen dat je gaat eten maar op dit moment betekntent jouw woord neit heel veel vervolgens had  ze al de hele tijd gezegd denk je dat ik dom ben ofzo dat ikniks door heb besef ff dat het hier al rond 1 uur snachts was  ik moet toch die appel etendus ik naar mn tent lopen samen met haar om een appel te pakken moet ik weer mee naar dat feest ding om mn appel te snijden en ik moest een halce appel vervolgens heb ik een zn partje op en zeg ik dit is echt niet lekkere appel en zij zegt dus ja wil je liever iets anders wat hier ligt want je moet wat eten. ik zei ja nee ik heb liever dit. dus ik uiteindelijk samen met haar die appel op eten.

En dan ga ik slapen en mn tent in de volgende ochtend vraagt mn wiskunde docent van heb je wel genoeg gegeten en ik zeg zo ja ik heb een krackertje gehad en hij zegt is dat echt genoeg en ik zo jaaaa. vervolgens op de fiets is mn mentor zo vvan ja ik ga morgen je ouders bellen omdat ik me zorgen maak om je eet gedrag ik zeg iets van okay weet ik veel ik wist het neit. vervolgens vraag ik vandaag vrijdag wat gaat u mn ouders eigenlijk vertellen en hij is zo van ja wat jij de begeleiding hebt verteld en ik was zo van plss zeg dat ze het niet heeft door verteld belt hij mn ouders en roept mn vader me naar beneden. 

De docenten waren die avond waren zo van ja ze eet te weinig het is een probleem haar mentor word in contact gevracht volgend schooljaar wordt ze ingeschreven bij de school dokter voor eetstoornis therapie ofzo dat die dan gaat uitzoeken wat er mis met haar is en dat ze dan op school via de traject groep huolp gaat krijgen .

ik hoop dat school dit gaat vergeten maar dit hoorde ik vaniemand die dus bjj dat vrijwilligers feest was en me wou waarschuwen wat meot ik nu doen?
byee

-tekst aangepast door De Kindertelefoon-

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 4, 2026

Het moet vast lastig zijn dat je misschien naar de eetstoornis therapie moet. Had je geen trek of eet je sowieso niet zoveel. Als je geen trek had is het misschien wel nodig, want je hebt echt je calorieën nodig. Had je geen trek dan moet je dat zeggen. Vertel wat meer over het verhaal en over jezelf. 

Als je dat wilt

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 4, 2026

@Iemand2 ,

ik had geen trek omdat ik te veel in mn hoofd bezig was met hoeveel dit, wat zullen andere denken, wat als ik aankom zegmaar een stem dat je de hele tijd dingen verteld waar je onzeker over bent en je aleen maar negatieviteit.  een verhaal over mezelf ja goede vraag. ergens eind 2024 begon ik met sh omdat mijn thuissituatie nogal kut is in mei 2025 begon ik zelfmoordgedachte te krijgen. Ik sport op hoog niveau 14 uur trainen per weeek. ik zit op vwo uhm ik doe nogsteeds aan sh en ik hou ervan om mensen te helpen ik begon 1,5 jaar geleden met dat overgeven na het eten i.

@Iemand2 is er nog iets wat je wil weten?

byeee

Niek_
Forum|alt.badge.img+1
  • moderator
  • July 4, 2026

Hoi ​@Sophrietje , 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Niek_
(De Kindertelefoon)