Hoi ik ben C 16 jaar en ik heb af en toe dus moeite met eten. Ik heb al iets meer dan een jaar af en toe periodes dat ik bezig ben met calorieën tellen en afvallen. Eerst waren die periodes heel kort en met een kleine restrictie, maar rond januari had ik een hele lange periode waarin ik 10 kg ben afgevallen. Ik at vaak avondeten, komkommer als lunch en ontbeet met een cracker, als ik het niet oversloeg. Verder ging het toen ook niet goed met mij ik deed 2 zm pogingen toen. De tweede keer dat ik in het zh belsnde in die periode woog ik 49 kg (171 cm) en wilden de dokteren me bijna eten via een infuus geven. Uiteindelijk toen het mentaal wat beter ging ging ik weer meer eten en belandde ik in een periode van overeten en lichte binges. Vaak totdat ik me misselijk voelde en aan het begin gaf ik door die misselijk soms over. Mijn gewicht was hoger dan ooit 58 kg door het overeten.
Nu gaat het sinds 3 weken ongeveer weer minder met het eten. Ik ben 4 kg afgevallen in de eerste week (ik ben nu op vakantie dus weet niet hoeveel ik nu weeg) en ik ben begonnen met calorieën tellen en dat valt mijn ouders op. Zo erg is het allemaal niet, ik eet af en toe gwn nog een chocolaatje. Maar het maakt mijn ouders wel bang, omdat de niet willen dat ik weer zo ‘dun’ word. Gisteravond heeft mijn moeder tijdens het avondeten gezegd dat als het nog een week zo doorgaat, dat ze met mij naar de huisarts gaat. Ik vind dat ze zich aanstelt omdat het nu pas 3 dagen is dat het avondeten ook niet soepel gaat en ik onder de 500 Cal dagelijks blijf. Ze luistert alleen niet en daardoor vraag ik me af of het echt nodig is om naar de huisarts te gaan, of dat mijn moeder te overdreven reageert. Iemand ervaring met dit, die me kan vertellen of het inderdaad nodig is om naar de huisarts te gaan?