Skip to main content

Hey ik heb al een hele tijd niks meer gepost dus het ging ook best goed haha maarr het gaat weer ietsje minder drm kom k ff mn hart luchten. ik maak me nu op het moment veel te druk over dingen waar ik nu niks aan kan veranderen en er spookt te veel rond in mijn hoofd. Dus misschien klinkt het allemaal wat heftiger dat het is maar ik wil het even kwijt zijn zodat ik kan gaan slapen hahah.  Ik heb een eetprobleem en daarvoor krijg ik binnenkort hulp maar het is gewoon heel vervelend om elke dag zo erg met eten bezig te zijn. En om eerlijk te zijn zou ik het liefste gewoon niet eten maar dit kan natuurlijk niet dus ik forceer mezelf om 3x per dag te eten.

En soms heb ik ook dat ik een dag meer eet zoals vandaag en dan denk ik er nu al aan hoe ik dat morgen ga compenseren. Ik weeg ook niet te veel volgens mijn bmi maar alsnog vind ik dat ik slanker mag zijn. Ik heb het hier ook met mijn ouders over gehad en hun reageren rustig. Ik weet niet of ze zo reageren voor mij of dat ze wel denken dat het wel goed komt en zich er niet druk over maken. Maar door hun reactie maak ik me dus ook niet zo’n zorgen. Ook maak ik me niet zo’n zorgen omdat ik al ongeveer 2 jaar last hiervan heb (met up’s en down’s natuurlijk). Ik heb een tijdje heel erg last gehad van negatieve gedachtes over eten en over mijn zelfbeeld maar ik heb daarna juist een tijd gehad dat ik hier bijna geen last van had. Maar nu wordt het weer erger.

Ik heb ook een vriendje en ik heb hem dit ook verteld en hij maakt zich hier heel druk over en daardoor twijfel ik ook weer hoe erg het nu is. Ik heb denk ik wel anorexia maar niet per se heel erg ofzo. Ik eet wel en ik sport niet extra veel om af te vallen maar de rest van de symptomen passen wel erg bij mij. Maar ik wil ook niet dat hij zich erg druk maakt om mij maar dat doet hij wel en dat vind ik erg lastig omdat ik het echt niet fijn vindt als iemand zich te druk om mij maakt. Gister had ik best een oke dag maar vandaag vooral nu in de avond is het allemaal te veel. Ik heb dan ook hele tijd het gevoel dat ik naar huis wil terwijl ik al thuis ben en ik denk dat dat gevoel komt omdat ik me fijn en veilig wil voelen. Maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. Bedankt voor het lezen en mss heeft iemand tips ofz voor heel dit rommeltje alv bedanktt<33

je lijkt niet in direct gevaar te zijn, maar je moet echt voorzichtig zijn. je eetstoornis kan zich snel verder ontwikkelen als het de kans krijgt.  het is goed dat je hulp krijgt en jezelf helpt door met anderen te praten en je best te doen genoeg te eten.  :) 


Reageer