Vraag

eetprobleem

  • 23 July 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Om maar snel tot mijn punt te komen, ik raak in paniek en krijg huilbuien bij ‘voedsel verspilling.’ Net liet ik een half pak melk vallen. Alles in een plas op te grond. Ik werd helemaal boos en wilde het eigenlijk laten liggen of opscheppen om het te gebruiken. Maar mijn broertje laat dat natuurlijk moet toe. Ik heb ik vaak als we eten over hebben dat ik het nog later wil opwarmen ook al vind ik het niet lekker. Ook eet ik wel eens iets uit de prullenbak omdat ik het had weggegooid, maar dan van gedachte veranderd ben.  Ik eet alles, bedorven of niet, zodat het maar niet weg gegooid word. Vroeger deed ik het nog wel eens uitspuiten in de wc, maar nu slik ik alles door.

Weet dat dit niet normaal is. Kan ik er iets tegen doen? Heeft het een naam? 
 

 


1 reactie

Dit kan je zien als ‘dumpsterdiving’. Het lijkt mij het beste als je ouders iets kopen dat je alleen in de prullenbak kan gooien, en niks eruit. Ik weet alleen niet of dit bestaat, wel bijvoorbeeld een glasbak, dat idee. Verder moet je weten, als je dit doet: Je gaat het niet overleven, en dat wil je niet! Bedorven eten kan bijvoorbeeld schimmels opzitten waar je kapot ziek van kan worden en van sommige kun je dood gaan. Dat alleen door zo'n gewoonte van jou. Er is niks mis met het overgebleven op te eten in de avond, maar je kan het de volgende dag het best niet eten. 

Je moet hier echt mee kappen, het is dodelijk.

Reageer