Vraag

Eerste keer gesneden, moet ik mij zorgen maken?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb 2 weken voor de quarantaine iemand op een fuif ontmoet, toffe meid, relationship-material snap je? We hebben jammer genoeg na die ene keer niet meer kunnen afspreken, maar we hebben tot 2 dagen geleden iedere dag gestuurd van ‘s ochtends tot ‘s avonds.
Een week geleden vond ik dat ze wat afstandelijk was, geen reactie voor uren en blijkbaar was zij iemand anders aan het fixen. Ik wil geen 2de keus zijn en zeg dat ik niet meer wil spreken met haar. Zij begrijpt dat maar was eigenlijk niet geïntresseerd in hem, was om haar ex jaloers te maken (red flag, ik weet het).

Toen hebben we een heel eerlijk gesprek gehad en heeft ze mij verteld dat ze op haar 4de misbruikt is geweest, de laatste dagen waren voor haar zwaar en ze heeft veel geweend, daarom was ze dus afstandelijk. Toen vertelde ze mij ook dat ik de eerste persoon was waar ze dat ooit heeft tegen gezegd. Zelf haar ouders weten het niet. Blijkbaar heeft ze toen ze dat mij vertelde ook weer eens gesneden (heeft ze even gedaan toen haar oma stierf maar doet het al 6 jaar niet meer, tot toen). Ik werd boos dat iemand voor zijn 10 minuten plezier een meisje voor heel haar leven zou kunnen beschadigen.
Nu hebben we beslist om gewoon vrienden te blijven omdat ik haar niet wil laten vallen nu ze dat eindelijk tegen iemand gezegd heeft. En nu de clue van de zaak, ik heb mij net ook gesneden, uit nieuwgierigheid. 4 keer zelfs in de zelfde wonde van 1cm. Wat mij het meeste zorgen maakt is dat ik buiten wat jeuk weinig voel… moet ik mij zorgen maken?


2 reacties

Hallo,

 

Ik denk dat dit redelijk normaal is. Heb het zelf ook een hele tijd gedaan en soms voelde ik er eigenlijk bijna niks van. 

Ik zou proberen het niet meer te doen want het is slecht voor je en kan verslavend worden. Lukt dit niet, (kan ook heel lastig zijn en is volledig normaal)  dan zou ik proberen iemand in vertrouwen te nemen en er over te praten.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hallo,

 

Ik denk dat dit redelijk normaal is. Heb het zelf ook een hele tijd gedaan en soms voelde ik er eigenlijk bijna niks van. 

Ik zou proberen het niet meer te doen want het is slecht voor je en kan verslavend worden. Lukt dit niet, (kan ook heel lastig zijn en is volledig normaal)  dan zou ik proberen iemand in vertrouwen te nemen en er over te praten.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Wel ik vertrouw haar nog altijd en zij mij ook aangezien dat ze dat letterlijk gezegd heeft en ook door de bekentenis dat ze gedaan heeft. Zou het slim zijn om er met haar over te praten of zou dit ervoor kunnen zorgen dat zij er weer mee begint? dat is namelijk het allerlaatste wat ik wil...

Reageer