eenzaamheid tijdens corona/depressie

  • 22 April 2020
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou ik weet niet hoe dit werkt ben nieuw hier :disappointed_relieved:  maar ja om er op neer te komen ik deal al jaren met depressie maar doordat ik ouder ben en nu meer vrienden heb en meer heb om voor te leven en een toxic persoon uit mijn leven heb ging alles beter met me maar nu doe de Corona is het slechter dan ooit ik mag nergens LETTERLIJK nergens heen van me moeder nu eet ik niet meer douche ik niet meer ja ik weet het vies maar probeer maar eens depressie te hebben en je bed uit te komen not gonna work ohja en ik heb een blaasontsteking doordat zelf naar de wc gaan te zwaar werd voor me maar ja nu ga ik of dood aan een infectie of het word me allemaal te veel en ik pleeg zelfmoord het is maar net welke de ander voor is maar ja doordat ik te depressief ben me bed uit te komen gok ik maar op een infectie. Maar ja to come to the point iemand advies hoe je dit overleefd met depressie en een gestoorde moeder de Coronatijd ook leuk feitje me moeder zegt dat ik me aanstel en ik moet stoppen met dreigen over zelfmoord toen ik zei dat ik me depressief en niet meer gelukkig voel en liever dood wil zijn. Kent iemand nog een goeie kinderrechter zodat zei mijn voogdij niet meer heeft? 
maar ja ik wil gewoon een gesprek starten voor mensen die zich ook extra deprimerend voelen en eenzaam in deze tijd so tell me how you doing

 :] ff een leuk friends dingetje er in gooien if u know what I mean


4 reacties

 

hey

 

vervelend dat je je zo slecht voelt. 

mijn worden kunnen het zeker niet goed praten... 

 

ik heb zelf ook een depressie. dus ik weet hoe zwaar en hoe kut het is 

 

ik kan niet zeggen hoe je het overleefd want dan is bij iedereen anders. maar probeer met je vrienden af en toe (video) te bellen. dat geeft je voor een kort tijdje een beter gevoel.  

 

en je kan ook als je je verhaal ff kwijt wilt bij kt chatten en ook bellen. het helpt echt! ik chat nu regelmatig als ik me alleen voel en iets super graag wil delen (ik woon volledig alleen). 

en als je zm gedachten heftig zijn kan je altijd contact op nemen met 113.

 

je hebt ergens op internet dat je een buddy kan krijgen die regelmatig met jou appt om je minder eenzaam te voelen. misschien is dat iets voor jou? 

 

groetjes blue

 

Hey blue naar te horen dat je snapt hoe het is om depressief te zijn bedankt van je tips heb al regelmatig gechat met de kindertelefoon in begin helpte dit wel maar nu helpt eigenlijk niks me meer als je depressie hebt en dan geen ritme in je leven meer hebt is terug vallen heel makkelijk maar de kans dat het met de tijd erger word ook k voel zelf ook nu heel erg dat ik op mijn diepte punt zit en dat het moeilijk gaat zijn weer normaal te kunnen leven zodra alles over is praten hielp me eerst echt maar daarna besefte ik me dat ik wel kan praten maar niemand kan me uit deze situatie helpen...

hey mikey 

 

er zijn zeker wel mogelijkheden om door praten meer uit de depressie te komen. maar dat moet dan met echt professionals. je zou daarvoor naar de huisarts kunnen gaan om doorverwezen te worden. 

 

een ritme is wel echt heel belangrijk. al klinkt dat kut… ik sta elke ochtend om 8 uur op en ben van 9 tot 10 buiten aan het wandelen en de rest van de dag doe ik vrijweinig… en ik ga altijd om 10 uur naar bed. zodat ik wel een beetje een ritme hou want anders heb ik ook dat ik me bed niet meer uit ga komen. dat voorkom ik dus door wel vaste dingen op een dag te plannen. het is zeker niet ideaal want je wilt ook af en toe uit slapen maar het helpt wel echt om me bed uit te komen. 

 

groetjes blue 

Reputatie 4
Badge +5

Jeetje @Mikey wat erg!

Ik ben zelf niet echt depressief maar ik zit meer in een dip door het hele coronavirus.

Probeer erover te praten met je vrienden of iemand die je vertrouwt via (video) bellen. Of ga anders naar de huisarts en laat je doorverwijzen voor een behandeling. Misschien gaat dat beter.

Als je gedachten heftiger worden, bel dan snel 113.

Maar ik snap het wel dat je depressief bent door het coronavirus want iedereens leven staat op z´n kop. ook die van Mark Rutte, onze koning en koningin en de prinsessen, van mij en van jouw vrienden en familie!

Blijf sterk in deze zware coronatijd:muscle:

Liefs,

Daniël

Reageer