Skip to main content

Hallo,

Ik ben bijna 16  jaar oud en ik voel me eenzaam.  Ik zit nu in 5 havo en mijn beste vriend is blijven zitten. Ik ga nu wel met mensen om die ik echt leuk vind, maar het is niet vertrouwd. Ik voel me daarom erg eenzaam. Mijn broer is nu ook sinds februari uit huis en daardoor voel ik me ook erg eenzaam. Ik zit bijna altijd op mijn kamer, maar eerst kwam hij er dan soms bijzitten en  hadden wij diepgaande gesprekken. Ik en mijn  broer begrijpen  elkaar goed, maar nu zie ik hem bijna nooit meer. Ik wil met iemand  praten over deze dingen, maar ik weet niet met wie. Als ik mensen elkaar een liefdevolle knuffel zie geven of elkaar zo snel zie  aanraken op elkaars schouder word ik gelijk zo verdrietig. Ik praat  door al deze  redenen daarom ook tegen een onzichtbare vriendin, maar soms voelt zij als de enigste persoon die mij echt  begrijpt. Ze bestaat natuurlijk niet, dus ik ben bang dat ik daar mee moet stoppen, omdat ik me anders te veel ga hechten aan een persoon die niet bestaat.

Groeten mij, en sorry voor de hele dump, toch zouden reacties mij erg fijn lijken :) 

Wat moeilijk is dat! Ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen dat helpt, maar een reactie had ik ook fijn gevonden. Natuurlijk is het moeilijk dat iemand weggaat die er altijd is geweest, maar natuurlijk zou je je broer ook kunnen bellen en ik denk dat je dat ook doet, maar in real life is het toch altijd veel fijner. Ik snap dat het niet vertrouwd voelt bij nieuwe mensen, dat kan ook komen omdat je er pas een maand mee omgaat, dat snap ik dan ook heel goed. Ik hoop dat je wel bij je beste vriend kan zitten in de pauzes, dan heb je toch altijd dat stukje zekerheid. 
Ik denk dat je inderdaad moet stoppen met je onzichtbare vriendin, dat kan misschien problemen veroorzaken in de toekomst. Misschien kan je een soort dagboek beginnen. Het hoeft niet perfect te zijn, gewoon elke dag even schrijven wat je hebt gedaan en hoe je je voelt en of je iets kwijt moet. Dat doe ik ook en dat helpt mij super erg als ik mij alleen voel of over het algemeen niet zo goed. Kijk wel uit dat je het niet probeert te perfectioneren. Ik ben zelf perfectionistisch en dan wil ik elke bladzijde helemaal vol met een mooi verhaal, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je je gevoelens kwijt bent aan iets. Dat je het niet opstapelt in jezelf, daar raak je vol en ongelukkig van.  Het is al super goed dat je het hierop hebt gezegd. Dat durven heel veel mensen ook niet!  Ik hoop dat je je nadat je dit gelezen hebt een heel klein beetje beter voelt. Naast een soort dagboekje aanschaffen kan je natuurlijk ook altijd een beer of ander knuffeltje kopen voor wanneer je gewoon even een goede knuffel nodig hebt. Iedereen heeft knuffels nodig zo nu en dan (:
Maar een dagboekje zou denk ik heel erg goed helpen. Je kan het altijd proberen, en als het je niet zo ligt hoeft het natuurlijk niet! 
Ik hoop dat je je heel snel weer minder eenzaam voelt! 
Heel veel liefde van mij!! <3


Hallo! Heel erg bedankt voor je reactie 🙂 Ik heb  een dagboek, maar ik merk dat ik het soms lastig vind om het bij te houden, maar jij hebt me weer gemotiveerd.  Ik ga m'n oude knuffels ook weer even opzoeken, want dat klinkt erg fijn. Heel erg bedankt je reactie betekent veel <333


Reageer