Vraag

Eenzaamheid en leegte

  • 10 May 2021
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mensen,

Ik ben Linda en ben 17 jaar oud over maand. 

Ik heb veel meegemaakt en alles is achter de rug. Alleen heb ik ook keuzes gemaakt, om bepaalde vriendschappen te moeten verbreken door het een andere logische reden. Ik heb veel baad erbij gehad en sta er nu nogsteeds achter van wat ik toen had besloten omdat die mensen namenlijk niet bij mij passen en mentaal in ontwikkeling te ver onder mij zaten en mij niet begrepen.

 

Maar nu alles weer loopt en ik me soms af en toe verveel schiet het wel binnen dat mij sociaal contact is geminderd en weet eigenlijk niet hoe ik aan nieuwe mensen/ vriendschappen kom.  En merk ik ook steeds meer de behoefte om aftespreken  of even samen met iemand weg te zijn. 

 

Mij vraag is aan jullie: 

Weten jullie misschien wat ik kan doen of hoe ik aan sociaal contact kom? 

En is dit een herkenbare struggle? 

 

Groetjes Linda


4 reacties

Badge

onnodige quote verwijderd

Hi linda 

Ik heb het zelfde probleem ik heb maanden gestruggled om bevriend te raken en blij te doen terwijl ik dat niet ben en ik probeerde mezelf niet te zijn want ik ben niet goed genoeg enz. maar ik denk dat je misschien het best jezelf eerst moet vinden en moet gan kijken wie jij eigenlijk bent en daarna gwn normaal buiten of op school (als je nog op school zit) een opmerking plaatst bij iets en idk gwn een beetje kletst en vragen stelt geen idee bij mij werkte het niet maar ik wil je ZO GRAAG tips geven want het is vreselijk om alleen te zijn met problemen die je hebt gehad waar je geen goede herinering over hebt.

@Itellyouthetruestory 

Hey, 

Fijn om te lezen dat ik niet de enige bent die hiermee zit. 

En nee ik zit niet op school dus dat maakt het nog lastiger om in sociaal contact te komen. 

Nou is mij sociale contact best goed en ben ik niet eenzaam. Maar zou ik graag wat vrienden erbij willen die op mijn niveau zitten. En dat is lastig te vinden, maar zeker niet onmogenlijk. Gelukkig heb ik wel een goeie vrienden behouden waarmee ik het goed kan vinden en leuke toekomst plannen mee heb.  Wat wel een gelukje is, want in de meeste gevallen houden de meeste personen helemaal niemand meer over en is er pas echt sprake van eenzaamheid.

 

Maar mocht jij hier nog mee zitten, dan zijn dit mij tips die mij hebben geholpen:

1. Voeg via een social media platform mensen toe, waarvan jij denkt: "hey dat kan een leuk persoon zijn"  

Ik zeg altijd nee heb je en ja kun je krijgen. En bij mij heeft t wel wonderen gedaan en ben ik daardoor niet eenzaam of alleen geworden. Ook kan je zelf benaderd worden.

2. Loop in je buurt rond en ga bijvoorbeeld winkel in of café binnen, soms kom je wellis toevallig iemand tegen en dan begint het met: "hey" en daarna word het een leuk gesprek. En dan kan je altijd elkaar ergens op toevoegen. 

(Minstens de ander mee werkt) 

3. Verder is me laaste tip, sport of chat-games . Daar heb ik veel leeftijds genoten ontmoet en praat ik af en toe nog steeds mee. 

 

Ik hoop dat je aan deze tips wat hebt gehad en als je nog vragen hebt over iets dan mag je ze mij gerust stellen want ik kan je miss wel helpen na me hele ellende die ik heb meegemaakt. Mocht jij nog tips hebben voor mij, dan hoor ik dat graag 💕. 

 

Groetjes linda x

 

Heey Linda,

Dapper dat je voor jezelf hebt gekozen en bepaalde mensen achter je hebt gelaten. Je merkt nu dat je wel behoefte hebt aan meer sociaal contact.

Ik ga ervan uit dat je op school zit. Heb je misschien mensen in de klas of van je jaarlaag waarmee je eens een praatje kunt maken?

Het is natuurlijk ook een beetje de vraag op welke manier jij contacten wilt opbouwen en welke behoeften je hierin hebt.

Je zou eens kunnen beginnen door op social media wat contact te leggen met mensen. Als het mensen zijn die je kent, kan je dan vragen om eens af te spreken.

Misschien heb je ook wel mensen/vrienden om je heen, waar je voorheen wel eens mee afgesproken had, maar nu niet zoveel meer. Dan kun je die contacten weer wat meer opbouwen.

Voor mij is dit wel een herkenbare struggle, het is lastig om hier tips over te geven. Je kan naar openbare plekken trekken en daar gaan socializen. Er zijn wel opties, maar het zal ook persoonlijk zijn wat je wel/niet wilt. Daarom zei ik dat je kunt nadenken over wat je behoeften zijn.

Zelf ben ik sinds een tijdje weer wat meer aan het afspreken met een vriendin van de basisschool. We hebben een aantal jaren wat minder contact gehad, dat was vervaagd, nu pakken we het weer op. Je merkt dat je dan allebei gegroeid en veranderd ben en het ook leuk is om weer de relatie op te bouwen. Daarom geloof ik er ook zeker in dat het jou zal lukken om meer sociaal contact te hebben.

Groetjes,
Simply Me

@Simply Me ,

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben. Dat kan soms een opluchting zijn. 

 

Maar helaas de tips die je geeft, heb ik zelf al geprobeerd en geef ik zelf ook wellis weg. Maar wel fijn dat je mee probeerde te denken x en oplossingen opnoemd. 

 

Verder gaat het eigenlijk wel goed en heb ik 2 leuke vriendinnen en paar leuke vrienden. Dus in totaal 4. En dat is voor mij part genoeg. 

 

Groetjes Linda xo

Reageer