Skip to main content

Ik voel mij echt zo ontzettend eenzaam. Ik heb weinig tot eigenlijk helemaal geen vrienden. Ik heb geen buitenschoolse activiteiten waar ik mij mee bezig kan houden. Ik ben alleen maar thuis, heel geïsoleerd omdat ik niemand heb om dingen mee te ondernemen. Ik voel me zo leeg vanbinnen alsof ik het niet waard ben, alsof ik hier niet hoor. Ik durf hier ook met niemand meer over te praten want in het verleden heb ik echt slechte ervaringen gehad met vertellen aan mensen hoe ik mezelf voel. Vooral mijn moeder die werd dan erg boos en ik zoek nu elke keer andere mensen om het aan te vertellen. Het blijft een soort van terug komen. Het gaat goed en dan een hele periode weer niet en het is zo vervelend. Ik durf het nu ook niet goed meer te vertellen aan mensen omdat het voelt alsof ze denken dat ik her voor aandacht doe en alsof mijn gevoelens niet terecht zijn. Ik trek ook vaak heel erg naar 'oudere' mensen toe. Geen mensen van mijn eigen leeftijd maar docenten ofzo. Ik vind het fijner om met hen om te gaan dan met leeftijdsgenoten. Is dit raar? 

 

Ps: dit is een oud account dus negeer de naam 😅 Ik ben nu 17

Hoi!

Ik heb jammer genoeg niet echt goed advies om te geven, maar ik las je verhaal en herkende mezelf er heel erg in. 

Ik hoop dat je weet dat jouw eenzaamheid niet komt omdat je "het niet waard bent". Het is voor sommigen gewoon moeilijk om aansluiting te vinden bij hun leeftijdsgenoten. Dat beter kunnen praten met volwassenen kan gewoon zo zijn omdat zij met andere dingen bezig zijn en in een leeftijdsfase zitten waar jij beter bij aan kan sluiten. Het is dus helemaal niet raar. (Zolang het praten met oudere mensen natuurlijk wel nog op een manier gaat die appropriate is lol). 

Misschien zou het kunnen helpen door iets van een activiteit te vinden waarbij je met mensen bezig bent die dezelfde interesses hebben als jij. Als je bijvoorbeeld creatief bent zou je kunnen kijken of er bij jou in de buurt iets van een kunst clubje is, of als je het leuk vind om te koken zou je bijvoorbeeld met anderen kunnen koken voor het goede doel. Misschien kan vrijwilligerswerk helpen om iets minder alleen te zijn, sinds vrijwilligers ervoor kiezen ergens te zijn omdat ze het leuk vinden of graag willen doen, en niet alleen maar omdat ze betaald willen worden. Vaak staan ze dus ook meer open voor sociaal contact. 

 

Ik heb geen idee of je hier wat aan hebt, sinds het ook al 8 maanden later is. Maar ik wens je heel veel succes en hoop dat je weet dat je hier niet alleen in staat! 


hi,

Bedankt voor je lieve bericht, het gaat beter nu 🙂 Ik heb me aangemeld voor een musicalvereniging en hoop dat ik hier mezelf kan ontwikkelen om sociaal vlak 


Reageer