Hoi Allemaal,
Ik zal mijzelf even voorstellen, ik ben Tim (niet echte naam) 17 jarige jongen, spontaan en vriendelijk. Ik zit alleen met een probleem, ik voel mij behoorlijk eenzaam en heb geen sociale vriendengroep. Ik heb geen vrienden die mij ooit eens een berichtje sturen, of iemand waar ik zelf iets naar kan sturen of iets leuks mee kan doen. Als ik zo de verhalen hoor die rond gaan op de plek waar ik werk over wat andere jongeren van mijn leeftijd doen heb ik het gevoel dat ik een heleboel mis. Op dagen dat ik vrij ben doe ik de hele dag eigenlijk niks, en zit ik maar te wachten op de dagen dat ik weer kan werken om ook maar enkele collega’s (leeftijdgenoten) te zien en te spreken. Op het werk weet niemand dat ik hier mee zit en de meeste zouden ervan schrikken als ik dit zou delen want ik kom helemaal niet onzeker over alsof ik geen vrienden heb.
Ik ben nog nooit op stap geweest of op vakantie met een ander. De een gaat met een groep naar Lloret de Mar of de ander naar Portugal, als ik dit soort dingen hoor dan voel ik mij eigenlijk best wel ongelukkig en dan vraag ik mij af waarom dit juist nou allemaal mij overkomt. Ik ben best wel sociaal in een kleine groep met mensen die ik vertrouw maar ben niet iemand die graag op de voorgrond staat. Vaak vragen mensen hoe het gaat en ik reageer maar met goed, alleen speelt dit gevoel weer telkens op. Ik heb er nog nooit met iemand over gepraat omdat ik niet wil dat mensen mij anders gaan behandelen uit medelijden. Ook schaam ik mij er best wel voor.
Dit verhaal wou ik even delen.
Tim