Skip to main content
Vraag

Eenzaam, wat moet ik doen?

• June 8, 2025
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

helphelphelp
Forum|alt.badge.img

Heyy

Ik zit de laatste tijd echt met veel. Ik voel me enorm alleen, op school zit ik altijd alleen en hoe erg ik ook mn best doe niemand geef om me, als ik praat luister iedereen maar half of negeert me gewoon. Ik snap niet wat er mis is met me maar wat ik wel weet is dat ik het toch niet verdien. Ik ben het niet waard zo voel ik me al zo lang. Ik ben klaar met dit eenzame gedoe, ik wil gewoon mensen. Ik vind ook een meisje echt enorm leuk, en we praten soms een beetje maar weinig en ik twijfel soms of ik naar haar iets moet zeggen over mn gevoelens maar ja. Ik voel me gewoon waardeloos, ik voel me leeg en niks. Alles aan mij klopt niet ik ben gewoon een sukkel. 

3 reacties

• June 9, 2025

Hallo,

Dat klinkt echt niet fijn. Ik kan begrijpen hoe je je voelt, ik voel me ook alleen.

Dit is ook een vrij ingewikkelde situatie, want je kunt geen mensen dwingen om jou aardig te gaan vinden en normaal tegen je te doen. Maar misschien kan je meer met adt meisje omgaan? Of heeft ze al een vriendengroep? En dan niet een liefdesrelatie, maar gewoon vrienden en dan kan je daarna nog altijd vertellen dat je haar leuk vindt. 

Misschien kun je iemand anders zoeken die alleen lijkt te zijn? Je bent waarschijnlijk vast niet de enige die zich genegeerd voelt, en als je iemand vindt die zich ook zo voelt, wordt dat waarschijnlijk ook een goede vriendschap omdat hij uit hetzelfde voortkomt. Let maar eens op in de les, of in lessen buiten je stamklas (heb je die?), dan vind je waarschijnlijk nog zo iemand.

En als je niet zelf zo iemand kunt vinden, kan je nog altijd naar de mentor gaan en vragen of hij/zij nog mensen weet die zich ook zo voelen. En dat kan dan een beetje gekoppeld klinken, maar een goede mentor zou iets zeggen in de trand van: "Nou, ik denk dat die en die persoon zich ook een beetje alleen voelt, misschien moet je maar eens op hem/haar afstappen". Als je dan zelf op die persoon afstapt, dan is het een stuk minder gekoppeld, nietwaar?

En probeer de gedachte dat niemand echt om je geeft zo veel mogelijk te verwerpen. Er zijn echt wel mensen die om jou geven, ook al uiten ze dat niet goed (denk aan je ouders, familie, et cetera). De gedachte dat niemand om je geeft is echt heel gevaarlijk en kan je depressief maken, en dat is echt het laatste wat je wilt (zeg ik uit eigen ervaring).

Veel succes!

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • June 10, 2025

Hoi  ​@helphelphelp 

Heel goed van je dat je dit vertelt. Onthoud dat je niet de enige bent die zich zo voelt, maar wat verdrietig om te lezen dat je je zo eenzaam voelt. Je mag altijd met De Kindertelefoon bellen of chatten. We zijn bereikbaar tussen 11:00 tot 21.00 uur, je kunt bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen, even wilt kletsen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Liefs, 

Fem, De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 11, 2025

Heyy

Ik voel me ook de hele tijd zo. Precies zoals jouw. Ik heb een tip voor je die je kan gebruiken.  Het helpt als je dingen gaat doen die leuk zijn en vrijetijd in beslag nemen. Zoals een bij baantje. Ik weet niet hoe oud je bent maar het zou kunnen. Op een sport of bepaalde bezigheden. Meestal als je gaat zoeken naar de dingen die je leuk vind kom je ook de mensen tegen die later jouw beste vrienden worden. Omdat ze dezelfde interesses hebben. 

Ik hoop dat dit je help 

Vergeet niet je bent nooit 100% alleen.

Groetjes Emelie416