Vraag

Eenzaam voelen

  • 23 November 2020
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Badge

Hey,

De laatste tijd voel ik me erg eenzaam. Niet omdat ik geen vrienden of iets anders heb. Ik voel me meestal gewoon heel eenzaam. Soms huil ik ook wel wanneer ik in bed lig. Nog niet zo ver dat ik er door inslaap val. Maar ik heb een vraag aan jullie. Voelen jullie jullie ook wel eens eenzaam? Zoja waarom (de tweede vraag hoef je niet te beantwoorden)


1 reactie

Heyy

Iedereen voelt zich wel eens eenzaam om wat voor reden dan ook: omdat ze niet zoveel vrienden hebben, niet zo'n actief sociaal leven hebben, zich niet begrepen voelen, het gevoel hebben dat niemand te vertrouwen is of simpelweg omdat je gewoon een kutdag hebt en alles even kut is. Wat ik probeer te zeggen, het is heel normaal je eenzaam te voelen en dan stilletjes een potje te janken. Het helpt ook. En er is helemaal niks mis mee. Ik voel me ook wel eens eenzaam, vaak vanwege een of alle redenen die ik eerder al heb genoemd. Dit terwijl ik juist graag alleen ben. Zelfs dan kan je eenzaam zijn. Zeker het afgelopen coronajaar heeft iedereens mentale en emotionele gezondheid enorme tikken gekregen, dus mensen voelen zich bijvoorbeeld ook meer eenzaam. Het is iets wat iedereen voelt en waar iedereen op z'n eigen manier mee omgaat. Als het je heel erg pijn doet tot het punt dat je depressieve of suïcidale gedachten er van krijgt is mijn advies jezelf te redden voordat het te laat is, door simpelweg te praten met iemand, wie dan ook. 

Reageer