Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en voel mij erg eenzaam.. klinkt heel zielig allemaal maar ik heb het zelf ook veroorzaakt omdat ik verkeerde vrienden had en ik heb ze allemaal laten vallen.. nu heb ik niemand meer en ik voel mij heel eenzaam en ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. ik heb ook nare dromen over het eenzaam voelen… :(

Hey, er zijn meer mensen eenzaam op jouw leeftijd, je bent niet de enige. Doe wat je leuk vind, vind hobbies en vrienden zullen vanzelf volgen.


Hoi @16jaaralweer ,

Wat goed dat je contact opneemt over eenzaamheid. Je bent niet de enige (Kijk ook eens op onze site: https://www.kindertelefoon.nl/eenzaamheid ). 

Als je hierover wilt praten kun je elke dag tussen 11:00 en 21:00 gratis en in vertrouwen bellen (0800-0432) of https://www.kindertelefoon.nl/chat.

Groetjes,

Renske

De Kindertelefoon 

 


Ik voel me ook heel eenzaam hoor, je bent echt niet de enige :(


Iedereen voelt zich weleens eenzaam om verschillende redenen. Er zijn 2 dingen die je er tegen kan doen:

1. Leren tijd met jezelf te waarderen. Soms is "me-time" precies wat je nodig hebt

2. Jezelf leren open te stellen aan anderen en nieuwe mensen ontmoeten. Dit keer, de juiste mensen dan. Mensen waarmee je op school zit, die dezelfde hobby's of werkplek delen, in de buurt wonen. 

Ik ben persoonlijk nogal van het eerste, een lone wolf als het ware


Hey

ik snap hoe je je voelt. Als eerste moet je echt weten dat heel veel mensen van jouw leeftijd zich zo voelen en heel onzeker zijn. Ook mensen die populair zijn op school. En ik voelde me trouwens ook zo een tijdje geleden. Ik denk dat het een goede stap is om niet meer met die verkeerde vrienden om te gaan. Niet omdat het slechte mensen zijn maar omdat ze waarschijnlijk dingen doen die niet goed zijn en nog niet inzien welke problemen daarvan kunnen komen. Ik zou proberen uit te vinden wie jij zelf wilt zijn en wat je leuk vindt om te doen en ik denk dat als je jezelf bent dat je zeker mensen gaat vinden die bij je passen.

succes tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6


Reageer