eenzaam gevoel / nog nooit een lief

  • 14 December 2020
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben net klaar met mijn examens. Een periode van veel stress en veel werken. Voor mijn examens had ik al een eenzaam gevoel( ik ben 17 en ik heb nog nooit een lief gehad). Tijdens mijn examens had ik hier geen last van maar nu lijkt het weer terug te komen. Ik was van plan om samen met vrieden vandaag af te spreken maar ik mag niet van men ouders. En door die corona heb ik nergens om naar uit te kijken. Ik denk dan altijd bij mezelf van moest ik nu een lief hebben heb ik tenminste iets te doen maar het zal in deze 3 weken wel weer alleen in men bed liggen en netflix kijken. 
 

 

 

groet

randomgast


1 reactie

Hoi,

Wat vervelend dat je je zo eenzaam voelt. Door alle nieuwe maatregelen en donkere maanden, neemt de eenzaamheid helaas toe onder de mensen. Ik ben zelf al een langere tijd eenzaam en ik hoop dat ik je met deze tips een beetje kan helpen, of je in ieder geval kan laten weten dat je niet de enige bent die hier last van heeft.

  • Ga elke dag even naar buiten; met de huidige lockdown zijn we al snel geneigd om lange tijd binnen te blijven, maar probeer elke dag  even een frisse neus te halen door een rondje te wandelen of te fietsen of iets dergelijks. Door dagelijks buiten te zijn en te bewegen ga je je echt beter voelen!
  • Spreek af met vrienden; je gaf aan dat je ouders hier af en toe problemen mee hebben, zou je met hen kunnen afspreken dat je bijvoorbeeld met 1 vriend even een stuk gaat wandelen? Als ze dit echt niet willen kan je ook denken aan een keer een pubquiz te doen met een groepje, dit kan tegenwoordig allemaal online en is heel gezellig.
  • Hou een dagritme aan; door elke dag een ritme aan te houden, weet je waar je aan toe bent en voorkom je dat je hele dagen in bed blijft liggen. En hoe fijn het ook is om op een slechte dag lekker onder de dekens te verdwijnen; op de lange termijn is het echt beter om een ritme te hebben!
  • Blijf in contact; hoe tegenstrijdig dit ook klinkt, hou contact met mensen om je heen. Ik weet hoe makkelijk het is om je sociaal te isoleren, wanneer je je alleen voelt, maar hou juist contact!  Je kan bijvoorbeeld een van je vrienden elke ochtend goedemorgen wensen of iets in die richting, dit kan natuurlijk ook met een familielid waarmee je graag contact hebt.
  • Kijk naar wat er goed ging op een dag; als mensen zich rot voelen komen ze al snel in een negatieve spiraal terecht, door juist te kijken naar wat er wel goed gaat, kan je deze doorbreken!
  • Praat erover; je bent niet alleen, praat erover met mensen waar je om geeft, helaas is eenzaamheid onder jongeren een groeiend probleem, het is niks om je voor te schamen!

Tot slot kan ik me voorstellen dat je juist nu verlangt naar een vriendin en hoe begrijpelijk dat ook is, zou ik je willen aanraden om te wachten tot je echt verliefd bent op iemand. Een goede vriend zei ooit tegen me ‘fall in love when you’re ready and not when you’re lonely’

 

Ik hoop dat je wat aan deze dingen hebt, hou vol !

 

Groetjes,

Sleepygirl 

Reageer