eenzaam en moeilijk thuis

  • 14 September 2019
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

Badge +1
Hoi iedereen, ik heb dus echt een groot probleem, laat ik het zo zeggen, ik ben 13 en echt een enorme filosoof. Ik ben slimmer dan andere van mijn leeftijd en ik denk alles altijd te diep door en ga discussies aan. Ik zit op het vwo. Ik heb volgensmij gewoon mijn jeugd gemist ofzo, want ik ben so snel opgegroeid, iedereen is te kinderachtig voor mij. Ik heb gewoon vrienden nodig, die ik nu niet echt heb. Ik denk altijd dat iedereen te kinderachtig is, terwijl ik weet dat ze dat misschien niet zijn. Het punt is, altijd als ik mensen blij zie doen enzo vind ik het niet leuk en beschouw ik dat kind dus als kinderachtig en basic. Ik weet echt niet wat het is maar ik kan niet goed met mensen omgaan, en thuis gaat het ook niet goed. Ik wil dood. En ik wil iemand om
mee te praten, ik voel me echt slecht. Ik ga nooit zelfmoord plegen, maar ik wil gewoon dat alles normaal is, dat ik ook gewoon een kind kan zijn inplaats van zo serieus zijn. Ik haat mezelf zo erg, en ik oordeel super snel. Even een voorbeeld, als ik zeg: “ hey wat vind je van dit shirt? “ en dan zegt diegene “ mooi!” En dan let ik op de gezichtsuitdrukking en dan denk ik gewoon zo van “ ze vind hem echt niet mooi “ en dan zeg ik dat soms ook hardop. Ik heb gewoon het idee dat mensen me haten. Ik wil gewoon vrienden man

1 reactie

Hey,

Je voelt je eenzaam omdat leeftijdsgenoten anders zijn dan jij. Je voert bijvoorbeeld over alles een discussie (doe ik ook). Je zit dan ook op het VWO.

Ik zit ook op het VWO, en heb ervaring. In de eerdere klassen merk je dat leeftijdsgenoten minder volwassen en slim zijn, maar dat verandert naarmate de tijd vordert. Mensen worden namelijk volwassener, en jij bent eerder volwassen geworden dan zij. Ook zal elk schooljaar moeilijker worden, en zullen er dus mensen afhaken. Die mensen zijn waarschijnlijk de mensen die niet goed met je om kunnen gaan.

Dat laatste voorbeeld, dat je aan iemand vraagt wat die van je shirt vindt, zie je een neppe uitdrukking. Ik zou dat niet gemeen opvatten, want je moet begrijpen dat het best moeilijk kan zijn in die situatie. Het betekent juist dat diegene de relatie met jou te waardevol vindt om te verpesten. Tegen mensen die die persoon niet aardig vindt, zou die sowieso 'nee' zeggen, zelfs als het shirt wél mooi zou zijn.
Gebruik dat gezichtsuitdrukkingherkennend vermogen in je voordeel, en zeg dan zelf dat je hem niet mooi vindt, tenzij je hem zelf natuurlijk wél mooi vindt en het niet belangrijk vindt wat anderen ervan vinden.

Je wil mensen om te praten. Zijn er mensen in je klas die met je om kunnen gaan? Ten slotte kun je nog online naar vrienden zoeken. Via Discord bijvoorbeeld, Skype, etc. Zoek mensen die jouw hobby's delen. Ik game bijvoorbeeld, en game zo samen met anderen en praat er met anderen over, maar als je een hobby hebt die niet zoveel mensen hebben, vind je alsnog mensen die het ook doen.

Groetjes,

Geen_Naam

Heb je nog vragen? Stel ze!

Reageer