Eenzaam en ik voel mij rot.

  • 1 January 2021
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik voel me echt heel erg eenzaam. Vandaag is het nieuwjaarsdag maar ik ben er niet blij mee. Ik had niet meer het nieuwe jaar in gewild. We hebben thuis niet eens wat gedaan aan oudjaarsdag. Geen oliebollen gebakken, geen vuurwerk, wat logisch maar toch helemaal niks. We zijn niet eens tot 00:00 opgebleven. Het was een eenzame nacht een eenzame jaarwisseling er was niemand om me heen. Niemand die blij was en ook niemand die zich rot voelde. Ik wilde graag dood voor 2021. Nu is het al 2021 en ik leef nog. Voor mij hoeft het niet meer. Ik kan het niet langer volhouden. Ik vraag mezelf continu af waarom ik hier nog ben. Voor wie doe ik er nog toe. Niemand die gelukkig nieuwjaar wenst. Al is het voor mij ook niet gelukkig. Ik ben er echt zo klaar mee. Met alles. Het liefst zou ik nu er een einde aan maken. Maar waarom ben ik hier dan nog. Dat vraag ik mezelf ook steeds af. Ik heb me aangemeld voor die therapie bij 113 maar ik heb er eigenlijk weinig of eigenlijk geen vertrouwen in. Maar misschien is het wel een van de redenen dat ik hier nog ben. Maar ik weet niet voor hoelang nog. Continu is die spanning aanwezig. Ik kan er niet meer mee omgaan. Voor mij is het genoeg.

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v. forumregel 9.


7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Juul.B ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat goed dat je steun zoekt bij 113 en ook hier op het forum. Hopelijk krijg je veel helpende reacties. 
Je kunt natuurlijk De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte en groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Badge

Hoi Juul,

Ik vind het echt verschrikkelijk voor je dat je je eenzaam voelt en niet meer wilt leven, en ik hoop dat ik je kan helpen.

Ik zou je als eerst adviseren om een vertrouwenspersoon te zoeken (Mentor, Vriend(in), je ouders, etc) waaraan je zou kunnen vertellen dat je zelfmoord gedachtes hebt en dat je je eenzaam voelt, het vertellen ervan is vaak fijn, ook al vraagt het veel moed. En het geeft je ook hopelijk een gevoel dat je je niet alleen hoeft te voelen.

Ten tweede zou ik adviseren om bijvoorbeeld een nieuwe hobby te zoeken of iets anders leuks zoals bijvoorbeeld: Tekenen, zingen, dansen, paardrijden of iets totaal anders wat je zou kunnen helpen om door deze lastige tijden heen te komen.

Ten derde wil ik zeggen dat er echt genoeg mensen zijn die vrienden met je zouden willen worden en om je geven (kijk maar naar de reacties die je hebt gekregen op het forum) dus vraag eens aan iemand die misschien dezelfde interesses heeft of hij/zij iets leuks wil doen en wees niet bang als je dat doet.

Ik neem aan dat je je zo vervelend voelt doordat je eenzaam bent maar is er misschien ook nog iets anders gebeurd in je leven bijvoorbeeld pesten waardoor je je zo rot voelt?

Sorry als niet alles kan door corona, maar als de lockdown over is hoop ik dat je naar het advies luistert want ik maak me echt zorgen om je. Ik hoop ook dat je weet dat echt genoeg mensen zijn die om je geven en je niet dood willen (waaronder ik) en dat ik snap dat je het er verschrikkelijk moeilijk mee hebt, maar dat je door moet gaan en dat alles beter word!

 

Mvg Anoniem0198 en veel sterkte!

Hey lieve jij,

Wat verdrietig om te lezen dat je je helemaal niet fijn voelt. Ondanks dat ik je niet ken, doe je ertoe voor mij en hoop ik dat je je heel snel wat beter voelt. Ik hoop dat je ik je ook nog een gelukkig jaar mag wensen. Niet omdat je je gelukkig moet voelen, maar omdat ik het je gun dat je een gelukkig jaar tegemoet gaat.

Wat ontzettend dapper dat je je hebt aangemeld bij de therapie bij 113. Ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen als ik je vertel dat het oké en normaal is dat je je er voor nu nog weinig vertrouwen in hebt.  Dat past bij de gedachten die hebt, die zien namelijk nergens meer hoop in. Dat zeg ik niet om te zeggen dat die gedachten en gevoelens goed zijn, maar om je te laten zien dat het logisch is dat je zo voelt. 

Dankjewel dat het 2021 is en je hier nog bent. Probeer te bedenken wat ervoor gezorgd heeft dat je je ondanks alles toch staande hebt weten te houden en er nog bent. Misschien dat dat je ook nu wat motivatie geeft. 

Blijf alsjeblieft praten over hoe het gaat. Online of met iemand uit je eigen omgeving die je vertrouwt. Er zijn mensen die je willen en kunnen helpen, ook al voelt dat misschien niet zo. Sowieso de vrijwilligers achter de chat en telefoon bij de Kindertelefoon (en bij 113, jouwGGD, de Luisterlijn en Fier). 

Jij moet dit zelf overwinnen, maar het hoeft niet alleen. 

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Liefs! 

Badge

hey,

ik weet hoe je je voelt ik heb me best lang ook eenzaam gevoeld en deed niet zulke slimme dingen. ik heb het uiteindelijk aan een vriendin verteld. zij heeft me overgehaald en noemde alle lichtpuntjes op. ze zei dat als je het even niet meer ziet zitten en veel mensen je laten vallen dan zijn hun dus nep je moet denken aan de mensen die een plekje voor jou in hun hart hebben stel dat hun zich zo voelden? jij wilde dan vast ook het beste met hun voor. en dit is een nieuw jaar tijd voor nieuwe kansen en om vrienden te maken échte vrienden. beter 1 echte vriend dan een heleboel nep vrienden! ik hoop dat de Therapie helpt en dat je snel weer iets laat horen.

lieve groetjes!

Hey Juul.B,

Wat vervelend dat je je zo eenzaam en rot voelt!

Het is goed dat je voor jezelf aan het nadenken bent over waarom je hier nog bent en wat je ertoe doet. Dat zijn moeilijk een lastige vragen om te beantwoorden. Ontzettend dapper dat je je hebt aangemeld voor de therapie van 113, hopelijk kun je daar echt iets uit halen. 

Het is denk ik ook goed om voor jezelf te weten waar dit gevoel en die gedachten vandaan komen. Als je dat weet, kun je echt aan die oorzaak en problemen werken. Dan zul je je waarschijnlijk al beter gaan voelen. Misschien kun je dat ook aangeven bij de therapie, dan kun je bijvoorbeeld daaraan werken. Verder is het denk ik ook goed en eerlijk om aan te geven dat je er weinig vertrouwen in hebt. Als jij eerlijk bent en dat vertelt kunnen ze jou het beste helpen en daar rekening mee houden. Ik zou zeggen, die therapie is voor jou, haal eruit wat erin zit.

Erover praten is heel moeilijk, maar het lucht vaak enorm op. Gedeelde smart is halve smart. Het lijkt mij zwaar om zo alleen met dit gevoel en deze gedachten rond te lopen. Ik begrijp heel goed, dat dit lastig is om te delen met iemand, maar ik hoop dat je wilt en kunt inzien dat er echt mensen zijn die jouw willen en kunnen helpen. 

Zelf heb ik ook heel lang rondgelopen met rotgevoelens en eenzaamheid. Ik leed er heel erg onder, maar wilde daar niet aan toegeven. Ik dacht dat het makkelijker was om die muur om me heen nog hoger op te trekken en dat masker op te houden. Uiteindelijk ging het niet meer, ik was echt kapot. Er gebeurde teveel en er was teveel gebeurd. Ik kon dat niet meer alleen aan. Op dat moment hebben mijn ouders en mentor ingegrepen. Dat vond ik heel moeilijk en ik was er eerst boos om. Maar als dat niet gebeurd was, weet ik niet of hier ik nog geweest zou zijn. En ja, het was zwaar en moeilijk om erover te praten en het kostte veel strijd. Maar het heeft me wel verder gebracht. Het heeft geleid tot meer inzicht in wie ik ben, hoe ik werk en in mijn gedachten. En het heeft echt niet alles opgelost en weggenomen. Maar het heeft wel geholpen. En dat gun ik jou ook echt heel erg!

Nog steeds heb ik moeilijk en zware momenten, nog steeds komen die gevoelens en gedachten naar boven. Maar ik weet nu de oorzaak en ik weet hoe ik er mee om zou kunnen gaan. Het is aan mij en aan jou hoe je er mee omgaat en wat je doet. Maar er zijn echt mensen die je erbij willen en kunnen helpen. Die vinden dat jij het waard bent. Zorg goed voor jezelf.

Wij weten niet alles van jouw en je situatie, dat weet alleen jij. Voor mij is muziek een uitlaatklep. Muziek luisteren en muziek maken. In de songteksten en melodieën zitten emoties en woorden verstopt die ik zelf niet altijd kan uiten, muziek kan dat wel.

Bijvoorbeeld dit nummer https://www.youtube.com/watch?v=HGPXbzRPVng. Geef nooit op van Chè

Lyrics:

Waar jij van houdt kan je het meeste kwetsen dus pas op waar jij van houdt.
De meeste mensen trekken weg als jij nog stevig vasthoudt
Het komt vast goed na een tijdje toch of zo denk jij te denken maar als jij denkt zonder handeling ga jij jezelf kwetsen
Het is een tijdje slecht geweest, maar ik show je nooit die tranen
Wie ik nu ben was ik toen ook wat me brak is wat me maakte
Ik werk hard voor wat ik wil dit is werk geen tijd voor stage in mijn eigen entourage volg mijn pad en niet de rage
Dagen gaan zo snel voorbij dat ik niet snel genoeg kan denken
Ben d’r zelf niet van bewust als ik het merk trek ik me terug
Wil niemand kwetsen want kreeg zelf genoeg steken in mijn rug
Terug naar toen, stapje terug
Zette er twee misschien te vlug
Soms is wachten op je moment, de sleutel naar geluk
Soms is wachten op je moment, dom
Dus neem het terug
Ik geef het beste van mezelf maar ik geef je niks van mezelf ik zie je lachen om mijn pijn omdat je weet dat het niet helpt
Ben een soldaat op het veld
Mijn toekomst is waar ik voor vecht
Hou het echt met mij met de tijd zie ik toch wie er nep kan zijn of is, of was, kijk ik maak me er niet meer druk om
Je vrienden van nu zijn niet altijd vrienden van de toekomst

Refrein:
Soms verlies ik mijn balans, maar die pik ik dan weer op
Ben verloren wat ik had en dat laat me niet meer los
Maar ik geef niet op nee, nooit 
Geef niet op nee, nooit
Ik weet niet wat ik moet doen, en ik raak het even kwijt
Je kan wel met me praten maar je voelt nooit de pijn
Nee ik geef niet op nee, nooit
Geef niet op nee, nooit

Je kan haten op me,houden van me, denk vaak aan die fouten van me
Foute vrienden werden lessen, anderen familie van me
Probeer het uit te leggen maar je snapt het niet We maken allemaal wel fouten die we te laat inzien
Geboren om te falen maar gebouwd om te winnen Je hebt het nooit geweten maar dit zat allang in me
Werk hard nu, puzzel de plaatjes totdat het plaatje past 
Young Simba, lion from the start 
Dit komt recht uit mijn hart, dus gaat recht door je hart

Soms, denk ik anders dan anderen voel ik me apart maar het zij zo heb zoveel druk, maar druk maakt diamanten
Dus ik presteer onder druk en geef ze wat ze niet verwachten
Als kansen niet kloppen, dan moet je deuren bouwen ik heb niet de breedste schouders maar je kan wel op me bouwen
Soms verlies ik mijn balans maar ik kan me wel staande houden
Heb genoeg aan je respect je hoeft echt niet van me te houden

Refrein 
Soms verlies ik mijn balans, maar die pik ik dan weer op
Ben verloren wat ik had en dat laat me niet meer los
Maar ik geef niet op nee, nooit 
Geef niet op nee, nooit
Ik weet niet wat ik moet doen, en ik raak het even kwijt
Je kan wel met me praten maar je voelt nooit de pijn
Nee ik geef niet op nee, nooit
Geef niet op nee, nooit

En ookal heb ik zoveel pijn jij krijgt mij niet klein ik weet het nu zeker wordt beter en beter ik meen het
Ik geef nooit meer op
Nee ik geef nooit meer op
Ik geef nooit meer op Nee (nee)
Ik geef nooit meer op

--

Probeer vast te houden aan de redenen die je hebt om er nog wel te zijn. Wat heeft er tot nu toe voor gezorgd dat je het wel hebt volgehouden? Wat kan jou helpen in moeilijke momenten? Blijf vasthouden aan jezelf en de hoop die je nog hebt. Sterkte!

Groetjes,

Simply Me

Hoi,

Ik vind het echt heel lief wat jullie zeggen. Ondanks dat jullie me niet kennen zeggen jullie dat ik toch de moeite waard ben. Waarom vinden jullie dat wel? Ik heb al wel hobby's dat kan afleiden maar het neemt niet het rot gevoel weg. Ik voel me zo door meerdere dingen die gebeurd zijn. Ik ben gepest op de basisschool. Verder kan ik er niet echt over praten. Lichtpuntjes zijn moeilijk te vinden en te benoemen. Misschien zijn ze er wel maar niet zo veel en sterk aanwezig. Ik praat er niet over met mensen en wil dat ook niet doen. Waarom ik hier nu nog benweet ik niet precies. En waarom ik het volgehouden ook niet. Misschien omdat je ook niet dood wilt maar ook wel. Je wilt niet zo alleen zijn en zo sterven. Maar ik weet ook niet een andere oplossing.

Juul.B

Ik ben trouwens begonnen aan die therapie. Maar ik weet niet of ik er mee wil doorgaan. Ik zou nu al wel willen stoppen. Je moet er veel over nadenken en dat is echt heel zwaar en moeilijk. Ik moet ook nadenken over de gevolgen van zelfmoord wat denken jullie dat de gevolgen van zelfmoord zijn? En zal ik stoppenmet de therapie of moet ik het nog even afwachten.

Reageer