eenzaam, alleen, niet goed genoeg en veel verdriet

  • 28 April 2020
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier. Al voor een jaar ga ik om met een depressie, ik zat er op een gegeven moment diep in en het ging de verkeerde kant op. Na wat ‘hulp’ van een vriend ging het steeds beter. Alleen nu begint het weer mis te gaan. Ik heb vrijwel geen contact meer met mijn vrienden en ik heb het gevoel alsof het allemaal mijn schuld is. Ik voel me zo alleen en ik heb niemand om mee te praten. Wat ik al die tijd zocht en wat ik blijkbaar niet verdien is iemand die met me praat. Er gewoon voor me is. 

Ik heb al een tijdje geen contact met die vriend die me toen geholpen heeft. Ik mis hem, maar ik weet niet of ik dat hem moet zeggen, hij heeft voor veel narigheid gezorgd. 

Groetjes!


6 reacties

Hoi @milou ,

ik vind dit echt heel vervelend om te horen. Ik heb twee haar geleden ook een vriend geholpen met zijn depressie en het gaat nu goed met hem. Ik denk dat het het belangrijkste is dat je je gevoelens tegen iemand vertelt die je vertrouwt of desnoods opschrijft en misschien ook wel aan iemand laat zien. Weten je ouders het eigenlijk? Anders zou ik het proberen het eerst aan hun te vertellen. Wat je vriend betreft, het ligt niet aan jou. Je geeft zelf aan dat hij voor veel narigheid gezorgd heeft en is hij het dus niet waard.  Als je hem echt mist zou ik het hem wel vertellen en er misschien over praten maar ik weet niet of dat verstandig is .Weet je ook de oorzaak waarom je depressief bent?  Ik snap dat het vooral in deze Corona tijden heel zwaar is maar probeer voor zoveel mogelijk afleiding te zorgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en geloof me het komt goed. 
 

Groetjes!

 

hoi milou,

 

een depressie of depressie gevoelens zijn heel vervelend. 

zelf heb ik er ook last van..

het is idd extra zwaar in deze tijd door corona. maar er is toch echt 1 voordeel. als je je mentor vertrouwt dank kan je het haar nu veel makkelijker mailen. 

 

meestal geef ik het advies om het bvb met je huisarts te bespreken maar daar kan je nu moeilijk langs gaan. is er een volwassen in je omgeving die je vertrouwt? want dan kan je met die gene gaan praten. praten lucht echt op en ze kunnen ook nog eens mee kijken hoe je je weer beter kan gaan voelen! 

 

groetjes blue 

Hoi @Anomeme en @Blue 

Bedankt voor het reageren.  Ja mijn ouders weten het en ik ben een jaar naar de psycholoog gegaan.

Waarom ik depressief ben weet ik niet precies. Ik heb altijd veel stress, thuis was er veel ruzie, ik heb een slecht zelfbeeld, ik voel me snel eenzaam en niet goed genoeg. 

In mijn omgeving is er niemand die ik vertrouw, door alles wat er gebeurt is, heb ik het gevoel dat ik niemand kan vertrouwen, omdat ik bang ben dat ik in de steek word gelaten.

Het probleem is vooral dat ik niet goed weet wat het beste is voor mij, om dus wel of niet tegen die vriend te praten. Zelf kan ik slecht een standpunt opbouwen omdat ik overal meerdere meningen over heb en alles van meerdere kanten bekijk. 

Groetjes!

hey

 

je bent een jaar naar een psycholoog geweest. hielp dat om je beter te voelen? als dat zo is raad ik het je zeker aan om het je ouders te bespreken of je weer naar een psycholoog zou kunnen. weet wel dat je in de corona tijd niet fysieke afspraken hebt. 

 

juist omdat je in je omgeving niet vertrouwd lijkt het mij handig dat je weer met een psycholoog gaat praten. 

 

groetjes blue 

hoi,

ik weet niet of het me heeft geholpen. ik weet wel dat ik verder ben dan toen. ik heb alleen het idee dat het niks helpt. het voelt alsof ik het altijd zelf gedaan heb. ik heb mezelf gekregen waar ik nu ben. ik weet dat het hypocriet klinkt, maar zo voelt het echt. ze hebben nooit met mij over mijn zelfbeeld gepraat en over de problemen waar ik mee zit. we hebben het alleen maar over school gehad en verder niks. als ik met niks hier ben gekomen heb ik hun hulp er verder ook niet bij nodig. 

dit is hoe ik erover denk en het kan voor iedereen anders zijn.

ik denk er trouwens heel erg aan om mijn vrienden te vertellen over situatie waar ik in heb gezeten. ik heb echt schijt gekregen aan hun meningen, waarschijnlijk denk ik er morgen weer anders over. maar lijkt het jou een goed idee om het hun te vertellen?

groetjes!

hey 

 

ik snap dat je vind dat je het zelf veder ret zonder hulp. het kan ook zijn dat je geen hulp nodig hebt. maar nou ergens achter in je hoofd dan wel dat je hulp kan krijgen.  

 

ik vind het wel een goed idee om je vrienden ikn te lichten. je moet het alleen doen als je het zelf ook wilt.  

 

groetjes blue

Reageer