Skip to main content
Vraag

eenzaam

• May 14, 2025
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Ik heb geen vrienden in me klas ben eenzaam heb veel gedoe en haat  veel mensen en er is een meisje boos op me omdat ze door mij haar arm tussen de deur kreeg en 4 weken pijn heeft. hoe maak ik me jaar leuk af.

Heb wel 1 vriendin bij de hockey maar kan alleen samen afspreken in het weekend. Ik kan alleen met de auto er naartoe.

3 reacties

• May 26, 2025

Wat stom dat je geen vrienden hebt in de klas! Weet je ook waarom mensen je haten? Volgens mij ben je gewoon een heel aardig mens. O ja en dat meisje waar haar hand tussen de deur is gegaan moet je gewoon eens vergeven! Ze mag niet eeuwig boos zijn voor zoiets kleins!  

𝐋𝐚𝐩𝐩𝐢𝐞𝐭𝐡𝐚𝐜𝐚𝐭
Forum|alt.badge.img

Hoii ​@Jasmijn12jaar 

Als je graag nieuwe vriendinnen wil maken, zou ik eerst proberen om vrienden te maken op jouw school. Ik weet niet of je op de basisschool zit of de middelbare, maar probeer is een gesprek te starten! (Hoeft geen is in dezelfde klas te zijn)

Als dat niet werkt zou je kunnen proberen om een keer een proefles te doen bij een sport om vrienden te maken als je het echt graag wil.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! :D

-𝐋𝐚𝐩𝐩𝐢𝐞𝐭𝐡𝐚𝐜𝐚𝐭

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

hé het jaar zal wel weer voorbij zijn of bijna voorbij, maar mischien heb je nog wat aan tips voor het volgende jaar.

Eerst vertel ik even iets uit mijn ervaring: toen ik in de 1e  klas zat was er ook een meisje en die hoorde er eigenlijk niet bij, ze deed erg overdreven en zo en daar konden anderen niet tegen. ze heeft toen volgens mij een cursus gedaan aan zelfvertrouwen in de zomervakantie en in de 2e klas kwamen we dr weer tegen. zij? zij was compleet rustiger en soort van meer met zelfvertrouwen en toen anderen haar probeerde te pesten/plagen? ze lachde hun gewoon vierkant uit ( echt respect ) en niet veel langer daarna heeft ze best wel wat vriendinnen gekregen.

ik had er nog gevraagd wat er nou zo belangerijk was en hoe het kwam dat ze niet meer gepest werd en wat ze had veranderd:

1 ze zei dat ze eigenlijk niet meer gaf over hoe anderen mensen over haar dachten, en soms kon ze niks aan dingen veranderen dus wat ze er aan deed is niks, niet eens er over nadenken of dingen proberen maar gewoon ze laten gaan. tuurlijk probeerde ze wel respect te tonen voor anderen maar ze stelde wel haar eigen grenzen. 

​​​​​​​2 ook zei ze dat ze meer tijd aan haar zelf gaf voor zelfrespect ( uit zelf respect krijg je zelfvertrouwen) ze deed bijvoorbeeld iets wat ze altijd had willen doen en wat ze alleen deed en dat was voor haar muziek lessen nemen in dr eentje en ze deed in dr eentje oefenen. dat zorgde ervoor dat ze toen ze aan het oefenen was en zo dat ze veel meer over dingen kon nadenken en kon verwerken.

3 ook zei ze dat ze tegen iedereen die ze tegenkwam hallo zei en dat zorgde ervoor dat ze geen angst meer had voor mensen  of tenmiste wat minder. 

Dus mischien helpt dit ook voor jou?

Ik weet zeker, en geloof dat het goedkomt😉jij kan dit💪 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 24, 2025

Hoi ​@Jasmijn12jaar 

Ik heb dezelfde situatie ongeveer en ik ga positieve punten benoemen.

- je kunt doen wat je wilt, je hoeft je niet aan te passen 

- je hoeft soms  niet samen te werken

- je kunt omgaan met wie je wilt

- geen groepsdruk 

je kunt alsnog met mensen praten, dan kom je veel verhalen te weten en als je een beetje vrolijk bent vinden mensen je wel leuk hoor. Op een school zijn heel veel mensen.

Groetjes Lovegood