Vraag

Eenzaam

  • 26 April 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

 

Ik ben 17, en ik voel mezelf nogal eenzaam. Ik zit op school in een stad die ruim 3 kwartier ver weg is. Daarom wonen al mijn vrienden best ver weg en kan ik moeilijk samen spontane dingen doen. Ook heb ik pech dat al mijn vrienden jonger zijn (ik ben blijven zitten) en hun ouders zijn allemaal erg streng, terwijl mijn ouders heel makkelijk zijn. 

 

Ik werk wel bij mij in de buurt maar dat zijn collega’s die heel erg hecht zijn met elkaar, vaak gaan ze met zijn alle dingen doen maar dan word ik niet uitgenodigd. Ik ben ook niet heel makkelijk moet ik toegeven, als ik me niet op mijn gemak voel kan ik heel verlegen en introvert zijn. Maar als ik me op mijn gemak voel ben ik heel extravert en uitbundig. Vaak gaan ze spontaan met zijn allen uit of naar de stad, en ik zit vrijwel elke dag en weekend thuis. 

 

Dit alles zorgt ervoor dat ik me echt heel erg alleen en buitengesloten voel. Heeft iemand tips om meer vrienden te maken of om mezelf meer open te stellen zodat ik me minder alleen zal voelen? Ik schaam me er namelijk ook best voor. 

 

Gr. Fxreen


2 reacties

Wel vervelend dat je je zo moet voelen! Zou je niet een keer aan een collega kunnen vragen of je mee mag als zij met zijn allen weg gaan, dat je bijv. zegt joh als jullie nog eens weggaan zou ik dan eens mee mogen want dat lijkt mij wel gezellig?

En je zou in het weekend je vrienden bij jou thuis kunnen uitnodigen, dan kunnen ze misschien wel logeren? Als je ouders vrij makkelijk zijn willen ze je hier vast wel mee helpen denk ik.

Verder weet ik niet echt tips want ik woon zelf echt midden in de stad en mijn school is ongveer 5 minuten fietsen.

Badge

Haii fxreenx,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Anne, De kindertelefoon

Reageer