Eenzaam

  • 6 September 2021
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Badge

 Hoi,

 

Ik ben een jongen in de 2e klas VWO ik ben van Havo naar VWO gegaan dus moest naar een nieuwe school. 2 klasgenoten gingen mee. We kwamen in dezelfde klas. Er zat een meisje in de klas die ik leuk vond. Ik denk dat m’n “vrienden” jaloers waren en daarom allemaal bullshit over mij gingen vertellen. Er werd veel over mij gezegd. Zoals dat ik nooit klaarkom, racistisch ben, en alleen maar wilt neuken. (Dit allemaal in de eerste 3 dagen school). Iedereen in de klas kijkt me nu raar aan, haat me of vind me eng. Ik voel me heel eenzaam. Ik heb niemand om tegen te praten. In de pauzes zit ik in m’n eentje te eten buitengesloten van de rest. (Meestal in het fietsenhok). Wanneer ik naar ze toe ging werd ik geslagen en geschopt door een paar jongens. Aankomende Vrijdag (11-09-2021) gaan we met de hele klas naar het klimbos (een soort teambuilding). Ik durf en wil hier niet naartoe. Ik wil niet meer naar school. En word Snel gefrustreerd/boos. Tegen m’n ouders durf ik het niet te vertellen omdat ik bang ben dat ze boos worden. Ik heb ook aan zelfmoord gedacht omdat ik het niet meer zag zitten en ik dacht dat het niet meer goed kwam. Kortom. Ik word gepest en voel me behoorlijk eenzaam. ik ben ook hoog sensitief. Dat is dat je dingen kwalijker neemt kwa emotie. Waardoor het nog slechter word. Wanneer ik geen huiswerk heb game ik (in m’n 1tje) dan speel ik Call of Duty of GTA V. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen?

 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey,

wat verschrikkelijk om te horen, ik moet zoiezo even zegge dat middelbare school iedereen heel onzeker gemaakt, ook die ‘vrienden’ wat ze deden is echt heel laag en slaat nergens op. Ze zijn inderdaad jaloers op je, daarom pesten ze je, ze zien je als een dreiging en daarom ben je een target. Ze proberen jou naar beneden te halen zodat ze zelf hoger komen, maar als je er later over terug denkt zie je hoe erg ze zichzelf voorschut hebben gezet. Iedereen loopt elkaar achterna en daarom voelt en lijkt het nu zo alsof heel de klas je raar vind enz, maar stiekem denk ik dat sommige helemaal niet zo denken maar er gewoon bij willen horen! 
Ik zou zeggen kijk of er een andere klas is waar je heen kan of als het nog erger word een andere school. 
ik zou ook kijken of je naar een dokter of therapeut kan en je moet het ofc je ouders vertellen, als je het lastig vind laat ze dan je topic lezen, dat heb ik ook gedaan toen ik iets moest vertellen. 
Ik wil er ook nog bij zeggen dat je voor jezelf op school zit en de andere mensen waarschijnlijk na middelbare school toch niet meer gaat zien, probeer te focussen op jezelf en leer van jezelf te houden als dat lukt gaan er meer goeden dingen gebeuren!

voor de rest weet ik niet zo goed wat ik kan zeggen om je te helpen!

ik hoop echt heel erg dat je hier iets aan hebt!! :)

 

Rosa maakt op zich redelijke punten, maar ik wil nog even aanvullen dat het me verstandig lijkt om dit eerst met je mentor, leerjaarcoordinator en/of een vertrouwenspersoon op school te bespreken. Vervolgens kan je samen met hen een plan maken.

Overigens zullen je ouders daar wel bij betrokken moeten worden, maar dan sta je er niet alleen voor (en ze zullen vast niet boos zijn). Succes en sterkte!

Reputatie 6
Badge +7

Wat je beschrijft is heel erg en heel naar. 

Je wilt ook niet naar volwassenen toe om hier om hulp te vragen, toch?

Bekijk het eens zo: Je hebt een hoop dingen geleerd in je leven die je niet vanzelf had geleerd: Fietsen, lezen, rekenen.  Er zijn dingen waar je als kind niet alleen uitkomt.  Je wilt graag alles zelf oplossen maar heel eerlijk heb jij hier geen oplossing voor. 

Ga alsjeblieft naar volwassenen toe en laat niet je hele schooltijd verpesten.  Ze kunnen niet toveren of alles goed maken.  Maar ze kunnen wél dingen doen die jij zelf niet kunt.  Een school kan iets doen tegen pesten. En je ouders kunnen je inderdaad naar een andere school laten gaan.  Dingen die jij zelf niet kunt.

 

Hier is een tip om ze niet boos te maken: Kom niet met de oplossing aandragen (een andere school).

Vertel de situatie, vertel wat het met jou doet, en dat je geen oplossing ziet.   En hier is de tip: Vertel dat je iets van hen verwacht maar je weet niet wat.  Ga niet een bepaalde oplossing eisen
 

Voorbeeldje: Jij hebt honger en je wilt naar de McDonalds gereden worden.   
Je ouders hebben misschien net gekookt, of geen zin/tijd om te rijden of ze willen dat je iets gezonds eet. Of alle drie tegelijk.  Ze kunnen jouw probleem (honger) oplossen maar dat gaat véél soepeler als het niet verplicht op jouw éne manier moet.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Ikbenanoniem1234567 ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit.
Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Sterkte en groetjes, Esther van De Kindertelefoon

Reputatie 1
Badge

Hey :) 

wat een eikels die jongens.

ik zou het wel tegen je ouders vertellen, hoor! Zij kunnen je het het beste helpen, trust me!

knap dat je naaf VWO bent gegaan, wij allemaal Zijn super trots op je :).

het komt allemaal goed, als je er maar over praat! 

Liefs,

Marit Xx

Reageer